אחת מהנשים הידועות בהיסטוריה של מדינת ישראל, רות דיין, חגגה היום (שני) בשיתוף את יום הולדת ה-100, במסיבה מצומצמת, עם חברים ובני משפחה. המסיבה, שנערכת בבית ביפו, החלה בשעות הערב המוקדמות, וכללה רגעים מרגשים מאוד, כולל ברכות של בני המשפחה, רגעים בחייה שהיא חלקה עם האורחים, ובעיקר הרבה מאוד איחולים להמשך חיים מאושרים. על תכנון המסיבה הופקדה בתה, יעל, חברת הכנסת לשעבר.



נכדה, ליאור דיין, אמר ל"מעריב אונליין": "זה היה ערב מרגש ביותר. 100 זה לא סתם יום הולדת, אלא ממש נקודת ציון אשר מעטים זוכים להגיע אליה, ולכן זה היה כל כך מרגש. מה גם שיש לחגוג 100 שנים למישהו, ויש לחגוג 100 שנים למישהי כמו רות דיין שזה לא יהיה מוגזם להגיד שתולדות ארץ ישראל והמדינה שזורים בכל אחת משנותיה". דיין אף הקדיש את טורו מהשבוע האחרון לסבתו, וציין כי עמדה לצידו ברגעים הקשים שלו, ופעלה כך גם עבור אנשים שאותם בקושי הכירה.



דיין, שהייתה מהנשים החשובות במדינה בשנות ה-60 וה-70, היא גם אחותה הבכורה של ראומה, שלימים נישאה לעזר ויצמן. בשנות נערותה הגיעה לנהלל ולמדה בבית ספר חקלאי לבנות, שם הכירה את משה דיין והשניים נישאו. היא אמם של אסי ז"ל, יעל ואודי. בשנות ה-50 הקימה את חברת "משכית", אשר נחלה הצלחה וסיפקה מקומות עבודה לעולים החדשים שהגיעו לישראל וגם היתה ממקימי ארגון וראייטי.