צפון קוריאה החליטה היום (שלישי) למנוע מאזרחי מלזיה שנמצאים במדינה לעזוב אותה, זאת בעקבות המתיחות שנוצרה לאחר חיסול אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. בעקבות כך, החליטה מלזיה לחקור שלושה גברים קוריאניים המקבלים מחסה בשגרירות צפון קוריאה שבמלזיה. מלזיה כבר הביעה כעס על ההתנקשות באחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה בקואלה לומפור בירתה. הרצח התבצע כזכור באמצעות גז עצבים וכימיקלים רעילים.



המשטרה במלזיה כבר זיהתה שמונה אזרחי צפון קוריאה בחשד שהיו בקשר עם מי שעומד מאחורי ההתנקשות, ביניהם דיפלומט בכיר ועובד חברת התעופה, שם אירעה ההתנקשות. היחידות שנעצרו עד כה, ברצח שאירע לפני כחודש, הן אישה ויאטנמית ואישה אינדונזית. לפי דיווחים שפורסמו עלה כי הן חשודות ששימשו כסוכנות מודיעין.



הבוקר כאמור, סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה כי משרד החוץ של המדינה הוציא איסור זמני על אזרחי מלזיה לצאת מהמדינה, זאת לטענתם לשמור על שלומם של דיפלומטים מצפון קוריאה הנמצאים במלזיה. סגן ראש הממשלה המלזי הגיב מיד באותו אופן ואסר על אזרחי צפון קוריאה לצאת ממלזיה. מאוחר יותר הבהיר כי איסור היציאה חל רק על צוות השגרירות הצפון קוריאנית והדיפלומטים. לפני ההתנקשות, היחסים בין שתי המדינות נחשבו לטובים.