מהפיכה בכל הקשור לבעיות לחץ דם. מיליוני בני אדם ברחבי העולם סובלים מלחץ דם הנחשב ל"רוצח השקט". למחלה יש עשרות סוגי כדורים שלוקחים המטופלים, אבל כעת מדווחים בבריטניה שנמצאה הסיבה העיקרית לבעיות לחץ הדם, והמדענים במדינה מקווים לפתח כדור אחד בלבד שיפטור את כל הבעיות. 
עד כה סברו סברו שהלחץ דם נגמר כתוצאה מבעיות בכלי הדם, אבל אחרי מחקר מקיף התגלה שמדובר בסוג של גז בשם ניטריק אוקסיד שיוצר את העלייה בלחץ הדם. בנוסף, התגלה קשר בין הפעילות במוח ללחץ הדם. לכן התרופות שעד כה היו מקובלות כלל לא פעלו כדי לנטרל את הגורם לעלייה. 
עבור מיליונים של בני אדם התוצאה תהיה הפסקת לקיחת כל מיני קוקטיילים של תרופות למניעת לחץ הדם. פיל חוביינצ'יק, פרופסור לרפואה קרדיו-וסקולארית בבקינגס קולג' בלונדון, אמר ל"אקספרס" הבריטי כי "המחקר שלנו מראה שבסופו של דבר נגיע לגלולה אחת בלבד. המחלה נגרמת מאנזים מסוים שנוצר במוח".

במחקר ניתנו חומרים לחולים שזירזו את הפקת האנזים במוח ולחץ הדם שלהם עלה משמעותית. הזנחת לחץ הדם יכולה להוביל למחלות לב, התקפי לב ופגיעה באברים בגוף. 
חוביינצ'יק הוסיף: "הכדורים הניתנים כיום מנסים להרחיב את הוורידים והעורקים ולהאט את קצב הפעימות הלב. התרופה החדשה תוכל להימנע מכך, ולפעול נגד הגורם הישיר להעלאת לחץ הדם. זו תהיה מהפיכה ענקית ואפשר יהיה לטפל הרבה יותר טוב במחלה".