יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בשיחה עם "מעריב־השבוע" כי "מערכת היחסים עם אגף התקציבים באוצר הגיעה לשפל חסר תקדים שאינו זכור לי. זה מתח שאני לא זוכר כדוגמתו. לא קרה מעולם שעשרה חברי ועדה פנו אלי וביקשו שלא לדון בבקשות האוצר". גפני הוסיף: "נאלצתי להוריד מסדר היום בקשות של האוצר לדון אתמול (שלישי) בתקנות חדשות של רשות המסים למיסוי מקרקעין, ולדון היום בחוק הגליל ובתקנות של הרשות לשוק ההון. מערכת היחסית לא יכולה להימשך כך. נאלצתי להסיר את ההצעות מסדר היום כי חברי הכנסת היו ממילא מצביעים נגד. אני מכין לשלישי הבא נוהל חדש לנושא ההעברות התקציביות ומקווה שהוא יביא לפתרון הבעיות".



ישנן שתי סיבות למתיחות יוצאת הדופן. הראשונה, הטענות שבאגף התקציבים מבצעים העברות כספיות לא מתוכננות מבלי להודיע על כך מראש לחברי הוועדה. הסיבה השנייה נוגעת לחשיפה ב"מעריב־השבוע" באשר לדברים שנאמרו על ידי הממונה על התקציבים כנגד שגית אפיק, היועצת המשפטית של ועדת כספים, בנוגע לחוות דעתה בעניין מיסוי דירה שלישית. בעקבות כך, שוחח שלשום אמיר לוי עם גפני והכחיש את הדברים. "אני מתחייב שזה לא הסגנון שלי. לא אני אמרתי את הדברים שיוחסו לי".



בהתייחסות ראשונה למתיחות מסר לוי ל"מעריב־השבוע" כי הוא מכחיש את הדברים מכל וכל. לדבריו, "לא אמרתי דבר כזה בחיים וזה לא סגנון ההתנהלות שלי. לשגית אפיק יש עמדה מקצועית ששונה משלנו וזכותה להביע אותה. היינו בקשר טוב, אנחנו בקשר טוב וגם נהיה בקשר טוב. מיסוי דירה שלישית נדון בוועדת הכספים בצורה נרחבת ולא היה דיון ציבורי כזה".



בתשובה לשאלה אם לנוכח הביקורת הציבורית החריפה הוא הציע לרדת ממיסוי דירה שלישית, הוא הוסיף: "בשום שלב לא הצעתי לרדת מזה. זה אחלה חוק. משקיעי הדירות היו עד היום בפלוס 2500 דירות ועכשיו עברו למינוס 1500 דירות. יש אנשים בעלי אינטרסים שמעוניינים לפגוע בי אבל זה לא מעניין אותי. אני אדם ממלכתי".



הממונה על התקציבים גילה כי באוצר עובדים בימים אלה על נוסח התשובה לבג"ץ עד ה־23 במרץ. בתוך כך, ח"כים בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני) דרשו אתמול שלא לעסוק בעניינים הקשורים לאוצר עד שהיחסים יוסדרו באופן הראוי למשטר דמוקרטי עם הפרדת רשויות. ח"כ רועי פולקמן (כולנו) לא קיבל עמדה זו.



סמוטריץ' ורוזנטל הדגישו שאם בכל זאת יתקיימו דיונים בעניינים הקשורים לאוצר, הם וחברי הכנסת האחרים יפילו אותם בין שבהצבעות ובין שבהיעדרות מהוועדה. ח"כ רוזנטל אמר: "אנשי האוצר חצו בהתנהלותם את הקווים האדומים הנובעים מהפרדת הרשויות".



ח"כ סמוטריץ' הוסיף: "זה לא עניין אישי. חוברים כאן יחדיו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, למעט חבר סיעתו של שר האוצר. על ועדת הכספים לעמוד על כבודה שלה ושל הכנסת בכלל ולהבהיר לאנשי האוצר מיהו הריבון במדינה דמוקרטית".