האם מנהיג המדינה האסלאמית, אבו באכר אל בגדאדי נטש את לוחמיו בבירת הארגון? מומחי מודיעין אמריקאים ועיראקים פרסמו היום (רביעי) הערכת מצב, שאומרת כי למרות שאי אפשר לדעת את מיקומו בוודאות, על פי נתוני התקשורת בשטח מנהיג ארגון הטרור עזב את זירת הלחימה והשאיר את הפיקוד על העיר בה הכריז על "ח'ליפותו" למפקדי השטח.



על פי הערכת גורמי המודיעין, אל בגדאדי מתחבא כיום בין תומכיו שבכפרים במדבר שמסביב לעיר. בנוסף לכך, דוח המודיעין מציין גם את הירידה החדה בשימוש ברשת הטוויטר על ידי הארגון, ומעריך כי ירידה זאת תורמת רבות לתחושת הבידוד של אל בגדאדי ובכירי הארגון.



מתקפת הנגד נכשלה: "מנקים את השטח ששחררנו"


אולי היעדרותו של המנהיג מסבירה גם את כישלון מתקפת הנגד של הארגון על מתחם הממשל במערב העיר, מתקפה שאירעה במהלך הלילה.



על פי דיווחים מהשטח, לוחמי דאעש ניסו להכניע את חיילי הקואליציה ותקפו את המתחם בעזרת מכוניות תופת אך לא הצליחו להבקיע את המתחם. מפקד הכוח המגן, הגנרל עלי קדהאם א-לאמי, מכוח המשטרה המיוחד אמר כי "היום אנחנו מנקים את השטח שאתמול כבשנו". 



המחבלים התחפשו לרופאים, 38 הרוגים בבית החולים



במקביל להתקדמות של צבא עיראק והקואליציה במוסול, חזר דאעש לבצע פיגועי טרור, והפעם הוא היכה בקאבול, בירת אפגניסטן. ארבעה מחבלים של הארגון התחפשו לרופאים, פרצו לבית חולים סרדר מוחמד דאוד חאן, הרגו 38 בני אדם ופצעו עשרות נוספים. בית החולים נמצא באותו הרחוב כמו השגרירות האמריקאית במדינה.



הל פי הדיווח, המחבל הראשון הפעיל חגורת נפץ שעטה על גופו, ושלושת המחבלים הנוספים פרצו לבית החולים כשעליהם רובים ורימוני יד והחלו לירות לכל עבר, עד שחוסלו על ידי אנשי כוחות הביטחון האפגנים.  ארגון דאעש נטלו אחריות על הפיגוע דרך סוכנות הידיעות עאמק, בעוד הטאליבן הכחישו קשר לאירוע.