צפו בתיעוד חילופי ירי בין צה"ל לדאעש: בהתקלות שהתרחשה בחודש נובמבר צוות טנק ביצע ירי לעבר לוחמי שוהאדה אל-ירמוק המזוהים עם דאעש בדרום רמת הגולן לאחר שאלו פתחו בירי ופצצות מרגמה לעבר כוחותינו. האירוע התפתח לחילופי ירי שהסתיימו בחיסול חוליית המחבלים, כל זאת שבועיים לאחר תפיסת הקו. לפי הודעת דובר צה"ל, מעבר ללחימה נגד דאעש בגולן, טנקים של חיל השריון פגעו בכ-20 מטרות מתחילת 2016.



עוד צויין בהודעה מטעם דובר צה"ל כי חיל השריון עובר שינויים רבים שישפיעו גם על הביצועים של חיילו ושל הטנקים שברשותו. "האויבים שלנו השתנו, ולכן אנחנו צריכים להשתנות", אמר בכיר בחיל.



"בעוד למלחמת לבנון השנייה הייתה השפעה גדולה על החיל, היה זה צוק איתן שהביא לשינוי הגדול בחיל ולשינוי הדרך שבה אנחנו רואים את עצמנו בעתיד", אמר הבכיר והדגיש את הצורך להשתנות ולהשאר רלבנטיים בתקופה של שינויים טכנולוגיים.



בעת שאופי האיום משתנה, החיל מתמודד עם לוחמה בלתי קובנבנציונליות וטקטיקות חדשות. מה שהביא לכך שאופן שיתוף הפעולה בין חיל השריון לחיל האוויר ולחיל הים השתנה גם הוא עקב צוק איתן, כשאופן העברת המידע בינהם נעשה פשוט יותר.



כאשר הלוחמה עוברת לאזורים עירוניים, הדיוק הוא חלק מאתגר אך קריטי בלחימה, אמר הבכיר. כחלק מהשדרוג של הטנקים, הם יצויידו בחיישנים מתקדמים שיקלו על הצוות טרם תקיפת יעדים ויאפשרו להם לירות מהר יותר ומדויק יותר.



"אם יש לנו אויב בשדה פתוח, הבדל של 20 מטר זה לא הרבה. אבל כשנלחמים בשטח עירוני, המשמעות של 20 מטרים היא לפגוע בבית מגרורים במקום במטרה שכיוונת אליה. אני רוצה שיהיה לנו דיוק ברמה של פגיעה במטרה בטווח של חמישה מטרים".