ביום שישי האחרון כמו בזה שלפניו התייצבו ברוח חג הפורים עובדי "מרפאט" קופת החולים לחיות מחמד, ביחד עם ילדיהם, בכלבייה העירונית בלוד עם מארזי אוכל איכותי לכלבים, משלוחי מנות, עבור הכלבים הנטושים בכלבייה המיועדים לאימוץ. זאת במטרה לעורר את המודעות והצורך לאמץ את הכלבים. הילדים וההורים שהגיעו לכלבייה חילקו גם צעצועים וחטיפים המתאימים לכלבים וחתולים והשבוע ערכו במקום מסיבת תחפושות לילדים תושבי לוד שמגיעים להתנדב מדי שישי במהלך כל השנה בכלביה. לימור נח, מבעלי "מרפאט" אמרה: "משנכנס אדר מרבים בשמחה וגם להולכים על ארבע מגיע. אנחנו מתייחסים לבעלי החיים כאל בני משפחה לכל דבר".



פעילי אנונימוס במסיבת הפורים בת"א. צילום: אנונימוס לזכויות בע"ח



החוגגים במסיבות הרחוב הפורימיות נתקלו ב"פרות" שנמלטו מהמשלוחים החיים


פעילי עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים חילקו בשישי האחרון כ-600 משלוחי מנות טבעוניים במסיבות הרחוב הפורימיות שנערכו בכיכר המדינה בתל אביב ובגן האם בחיפה, זאת כחלק מהמאבק נגד "המשלוחים החיים" של עגלים וכבשים לשחיטה בישראל מאוסטרליה ומאירופה הנמשכים למרות התחייבות שר החקלאות, אורי אריאל, מלפני חצי שנה לקדם רפורמת ייבוא בשר מצונן שתייתר את המשלוחים.



פעילים בתחפושות של פרות חילקו את משלוחי המנות הטבעוניים לחוגגים ושחר זילברמן, ממארגני הפעילות, אמרה: "פורים הוא הזמן בו אנחנו מתחפשים למישהו אחר ושמים את עצמנו ליום אחד בנעליו והשנה התחפשנו לפרות, כדי לדרוש את הפסקת ההתעללות בעגלים ובכבשים המובלים לישראל באוניות צפופות, במסע ממושך שכרוך במחלות, פציעות ותמותה, כדי לעבור לפיטום ושחיטה. בזמן שהחוגגים נהנים ממשלוחי המנות הם גם יכלו לעשות מעשה טוב ולחתום על עצומה הקוראת לעצור את המשלוחים החיים".



בשנת 2016 הובלו לישראל 571,792 בעלי חיים במשלוחים החיים מאוסטרליה ואירופה. בג"ץ דן בימים אלו בעתירה שהגישו עמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות, הקוראת לאסור על המשלוחים החיים.