במלואת שנה לתקרית הירי במחבל בחברון שהסעירה מדינה שלמה, כתב היום (שבת) ויקטור אזריה, דודו של אלאור אזריה, פוסט הממוען לחייל היורה. "אלאור שלי, לפני שנה, בחג הפורים, השתנה כל עולמנו. ממשפחה אנונימית ושקטה, שכולה אהבת העם והמדינה, הפכו חיינו לסיוט מתמשך ולפעמים, כשאני מתעורר בלילה בבהלה, נדמה לי לרגע שחלמתי חלום רע".



"אני רוצה שכולם ידעו איזה אדם נהדר אתה", כתב. "אני זוכר את החיוך הראשון שלך. אותו חיוך שכל כך מאפיין אותך ושכובש מיד את כל מי שפוגש אותך. כשהיית תינוק, חיכית רק לרגע שבו אוכל לראות אותך. גם כשסיימתי לעבוד בשעת ערב מאוחרת, באתי אליך. כאילו הייתי זקוק לחיוך הזה כדי לסיים את היום המפרך. למרות שאני בטח לא אובייקטיבי, יצא לי להכיר מעט מאוד בני אדם עם נשמה כל כך גדולה. תמיד נרתם לעזרה, תמיד זמין לכל משימה והכל בלב שלם ועם החיוך הנפלא". 






אזריה סיפר על התרגשותו של אלאור טרם הגיוס: "בגיל צעיר מאוד התחלת לדבר על הצבא, השתוקקת לשרת ביחידה קרבית ולתרום את המקסימום למדינה. אני זוכר את הברק בעיניים שלך, כשסיפרת לי על אמוני הכושר וההכנות לגיוס. היה לך קשה. לפעמים מאוד. אבל, מעולם לא שמעתי ממך תלונה. שקט, ממוקד במטרה ומחייך. פעם, כשכבר היית בצבא, נעלמו לי שיפוצניקים והדירה הייתה במצב קטסטרופלי. חזרת לחופשה קצרה והיית עייף ותשוש מסדרת אימונים מפרכת. למרות זאת, מיד הגעת אלי וצבעת, לבד, את כל הבית. ביקשתי ממך להפסיק וללכת לנוח. ואתה? אמרת: 'הכל בסדר, דוד' וחייכת".



בהמשך חלק את רגשותיו הקשים עקב המשפט: "אני חושב על מה שעשו לך ומתפוצץ מכעס. רוצה לצעוק, להעיר את העולם. איך לקחו אותך, לוחם מצטיין והובילו אותך באזיקים כמו פושע מסוכן. כבר שנה שאתה נמצא במעצר. כבר שנה שמתעללים במשפחה שלנו. ולמה, לעזאזל, זה מגיע לך? למה זה מגיע לנו?


משפחה אנונימית ושקטה, שכולה אהבת העם והמדינה. אני רואה את הלהט הזה, לכלוא אותך ואני לא מצליח להבין מהיכן הרוע הזה? הרי אתה חייל. אומנת להגיב לסכנה ונשלחת למקומות הכי מסוכנים. איך הם יכולים להתנער ממך בצורה נבזית שכזאת? איפה האחריות הפיקודית? היכן מפקדיך שהבטיחו לנו, בהשבעה בכותל, לשמור עליך? להחזיר אותך אלינו שלם ובריא, כפי שהפקדנו אותך בידיהם?".



"אלאור שלי. עם ישראל חוגג עוד חג ואתה נפקד. אני אוהב אותך כל כך ומבטיח לך שאת החג הבא תחוג איתנו. תהיה חזק, ילד שלי. ואל תיתן לאף אחד למחוק את החיוך המקסים שלך. החיוך שינצח את כל הרוע שבאולם. תמיד שלך ובשבילך, הדוד ויקטור".