רשויות טורקיה סגרו היום (שבת) את השגרירות ההולנדית ואת הקונסוליה, כך מסרו מקורות במשרד החוץ הטורקי לסוכנות הידיעות רויטרס היום (שבת). זאת בעקבות המשבר שפרץ בין שתי המדינות לאחר שממשלת הולנד מנעה משר החוץ הטורקי להגיע למדינה על מנת לנאום בעצרת פוליטית. טורקיה סגרה גם את בתיהם של השגריר ההולנדי, הממונה על היחסים, ואת ביתו של הקונסול הכללי. נוסף לכך מסרה כי השגריר ההולנדי, שמצוי בחופשה במולדתו, "אינו רצוי כרגע", וכי אינם מעוניינים שיחזור לטורקיה. כל זאת, לאור התגברות המתחים בין שתי שהשותפות בנאט"ו.



מוקדם יותר, נבלמה כניסתה של שרת המשפחה הטורקית פטמה בטול סאיין קאיה לקונסוליה הטורקית ברוטרדאם. המשטרה מנעה ממנה את הכניסה, כך דווח בסוכנות הידיעות NOS. השרה הגיעה בנסיעה מגרמניה להולנד, ונעצרה בקרבת הקונסוליה. 



בעקבות האירוע, מאות מפגינים התאספו מחוץ לקונסולייה הטורקית ברוטרדאם ונופפו בדגלי טורקיה. המפגינים דרשו לראות את השרה. המשטרה הקימה מחסומים כדי להרחיק את המפגינים מהקונסוליה זאת בעת שהקהל גדל ועוד ועוד מפגינים פרו טורקיים התאספו במקום. 



ממשלת הולנד הסבירה את צעדיה בכך שאינה מעוניינת שפוליטיקאים מטורקיה ינהלו קמפיין בקרב המהגרים הטורקיים המקומיים. הנשיא ארדואן תקףבחריפות את החלטת הממשלה: "תקשיבי הולנד, תקפצי פעם, תקפצי פעמיים, אבל עמי יסכל את המשחק שלך. את יכולה לבטל את הטיסה של שר החוץ שלנו כמה שאת רוצה, אבל בואי נראה איך הטיסות שלך יגיעו לטורקיה עכשיו. הם לא מבינים מה זה דיפלומטיה ופוליטיקה. הם שרידי נאצים פשיסטים". ראש ממשלת הולנד התייחס לדברים ואמר שהוא "מבין את הכעס, אך ארדואן עבר את הגבול", וכינה את דבריו "הערה מטורפת".