עורך הדין ופעיל הימין איתמר בן גביר ופעיל השמאל יריב אופנהיימר אשר לשעבר כיהן כמזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", הגיעו הבוקר (ראשון) אל אולפן 103FM וסיפרו לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה כיצד הם מתכננים לבלות בחג והאם הם מתכוונים להתחפש. השיחה החלה באווירת פורים קלילה, אך במהלכה התפתח ויכוח בין השניים שנסוב סביב פרשת אלאור אזריה.



בן גביר סיפר כי הוא מתכוון להתחפש לחייל היורה שהורשע בהריגה ונידון ל-18 חודשי מאסר, ואופנהיימר שאל אותו: "אתה רוצה שהילדים שלך יסתכלו על אבא שהתחפש למישהו שירה לאדם אחר בראש?". על כך ענה לו עורך הדין: "אני רוצה שהילדים שלי יחונכו להיות אלאור אזריה - חייל שהורג מחבל".



אופנהיימר, למה התחפשת?
"אני השנה לא כל כך התחפשתי. אבל שנה שעברה התחפשתי לצל וזה היה להיט".



מה אתם מתכננים לנו השנה מאיפה תבוא הפורענות?
בן גביר: "אני מתחפש לאלאור אזריה".



איך עושים את זה?
בן גביר: "זה לא כל כך מסובך".



איך אתה מבדיל בין חייל רגיל לאלאור אזריה?
"אנחנו מאמינים שכל החיילים שלנו הם אלאור אזריה. כולנו אלאור אזריה. אני מכיר הרבה מאוד חיילים שרוצים להיות אלאור אזריה במיוחד כאן בחברון, תהיה כאן עדליאדע ויהיה שמח".





בהמשך דבריו של בן גביר התנתקה השיחה ואופנהיימר ציין בצחוק: "לא יכולתי פשוט להקשיב לו, זה היה יותר מידי". 



יש לנו מה לחשוש? הצלמים שלכם בהיכון?
אופנמייהמר: "איפה שהם הולכים לחגוג זה ליד הקבר של ברוך גולדשטיין. הם יקריאו שם את מגילת אסתר, אל תשכחו שהוא בן אדם שהרג 29 מתאסלמים, 29 אנשים חפים מפשע - פשוט ריסס אותם". 



זה מה שקרה גם במגילת אסתר, לא?
"יש לנו בכל זאת גבול ואנו בעידן אחר. פה מדובר באנשים חפים מפשע .בן גביר הוא בעייתי קצת... זו אידאולוגיה שתומכת ברצח זו בעיה


והם לא מתנערים ממנה אלא להפך".



בהמשך עלה על הקו שוב בן גביר ונשאל ע"י השדרים: "גם השנה אתם עולים לקבר של גולדשטיין?", מה שכאמור הפך במהרה לוויכוח בין השניים.



אלאור אזריה בבית הדין. צילום: ג'ים הולנדר/פול,פלאש 90



בן גביר: "כן בוודאי שנעלה לקבר. אני רק מציע שאם אתם קוראים לו רוצח - דברו גם על ערפאת. אנחנו לא בעד רצח של אף אחד, אנחנו בעד לחיות כאן. לאופנהיימר לא הפריע שלאחמד טיבי ידידו משכבר הימים יש תמונה של הרוצח ערפאת, וכאן מדובר בארכי-רוצח. אף פעם לא היתה לכם בעיה לעשות הסכמים עם עם רוצחים שהידיים שלהם מגואלות בדם של אלפי יהודים, אז בוא נכניס דברים לפרופורציה".

אופנייהמר: "טוב שאתה משווה את עצמך לערפאת".
בן גביר: "אני לא משווה חס ושלום. אני הרגתי מישהו? פגעתי במישהו"?

אופנייהמר: "ומה עם אלאור אזריה? המחבל היה מנוטרל".
בן גביר: "חייל צריך להרוג מחבל, זה תפקידו של כל חייל. מה השתגעתם? אני בעד שיהיה כאן עונש מוות למחבלים. שלא יצא להילטון רמלה וישוחרר בעסקת חטופים ויסתובב כגיבור בדיוק כמו המחבל ששוחרר היום לירדן. אזריה הרגיש מה שהרגיש. יכול להיות שטעה מבחינת ההרגשה שלו - אבל הוא לא טעה מבחינת המעשה. אני מצדיק אותו ב-100%. חיילים צריכים להרוג מחבלים". 

אופנייהמר: "במדינת ישראל לא הורגים אנשים, בשביל זה יש בתי משפט. בסוף עם כל הציניות והצחוק -זה מה שאתה רוצה שהילדים שלך יראו? את אבא שלהם מחופש לאזריה? לחייל שירה למישהו אחר בראש"?
בן גביר: "בוודאי שכן. אני לא רוצה שהילד שלי ימות מכדור של מחבל, אם יש ספק אין ספק. רוצה שהילדים שלי יחונכו ללכת לצבא ולהבין שמחבלים הורגים - זה אלף בית של כל מדינה נורמלית".