שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, הגיש למזכירות תנועת הליכוד את מכתב התפטרותו מהתנועה לפני שבוע, וזאת בדרך להקמת מפלגה חדשה, כך נחשף היום (ראשון). התפטרותו של יעלון מהליכוד היא צעד הכרחי בדרך להקמת מפלגתו החדשה, וזאת מכיוון שלפי החוק, אדם לא יכול להיות פקוד לשתי מפלגות בו זמנית.



לאחר פרסום המכתב, פרסם יעלון הצהרה בחשבון הטוויטר שלו ובה כתב כי הוא "נשאר נאמן לדרך שמאמין בה, דרכם של אבות הציונות, ביניהם זאב ז׳בוטינסקי ומנחם בגין. נאמן לימין הממלכתי, שאנו מתגעגעים אליו. לכן, הודעתי על ביטול חברותי בתנועת הליכוד, ששינתה פניה. עוד נראה ימים טובים יותר".



מכתב ההתפטרות של משה יעלון
מכתב ההתפטרות של משה יעלון



הודעתו הרשמית של יעלון כי בכוונתו להקים מפלגה חדשה, באה באירוע "שבתרבות" שהתקיים לפני קצת יותר משבוע בתיאטרון הבימה, שם אמר כי הוא מקים מפלגה כדי להתמודד על ההנהגה", והוסיף, "אני משאיר את האופציות פתוחות, אשמח לראות חיבור של כוחות".



"למען המולדת לבשתי חליפה ושתיתי יין באירועים רשמיים. לעשן סיגרים לא נדרשתי למען המולדת, זו לא הבחירה שלי", הוסיף בעקיצה כלפי ראש הממשלה נתניהו המצוי תחת חקירות משטרה. "האיומים הפנימיים הם היותר משמעותיים היום: שחיתות, הקצנת השיח של השנאה, איום על שלטון החוק, דה לגיטמציה של התקשורת, שיח השנאה נגד ערבים, נגד חרדים ונגד ימין-שמאל", אמר.



בסקר שפורסם ברשת ב' ביום שישי האחרון, עלה כי מפלגתו הייתה זוכה בשישה מנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום.