הקרב על העיר מוסול אמנם לוקח יותר זמן ממה שהוערך מלכתחילה, אך עדיין מדובר בהצלחה לא מבוטלת של הכוחות העיראקיים כנגד לוחמי דאעש המגיעים לכיוונה של העיר. כוחות הקואליציה, אשר מגבים את צבא עיראק, משדרים אופטימיות ביחס להמשך הלחימה בעיר, למרות שגם הם מבינים שהיא צפויה להיות מסובכת בסמטאות ההרוסות של העיר. כיבוש הדרכים בכיוון העיר נותן את אותותיו, שכן כל היציאות ממנה וכל השבילים הרלוונטיים לבריחה, נמצאים בידי צבא עיראק וכוחות הקואליציה. 



אחד מבכירי הקואליציה, ברט מקגורק, סיפר בשיחה לילית מבגדד: "אנשי המדינה האסלאמית לכודים. כל אחד מהלוחמים שם שמצפה לצאת ממוסול בקרוב, הולך למצוא את מותו. מי שנמצא במוסול, ימות במוסול. הכוחות כיתרו את כל העיר ואין למי שנמצא בפנים דרך לצאת משם גם אם הם רוצים. אנחנו מתכוננים כבר לשלב הבא של המבצע", הוסיף. 



כזכור, הכוחות העירקיים החלו במתקפה הגדולה באוקטובר 2016, על מנת לכבוש את העיר שנפלה לידי דאעש ב-2014. הכוחות הצליחו לכבוש את החלק המזרחי של מוסול בחודש ינואר האחרון, אחרי שלושה חודשים של לחימה לא פשוטה, ולפי ההערכות של הצבא העיראקי, 900 לוחמי דאעש מצאו את מותם במהלך הקרבות. מיד עם שוך הקרבות באזור המזרחי, החלו הכוחות לכתר את העיר מהצד המערבי שלה, שם החלה הלחימה בתחילת החודש שעבר. 

הכוחות העירקיים המיוחדים הצליחו להשתלט על שליש מהשטח שהיה בשליטת דאעש, וכעת המטרה היא ללכוד את אלו אשר ינסו להתחמק ולהיראות כמו אזרחים, כשהם מחופשים ולעיתים גם מגלחים את זקניהם: "רק אתמול בערב הדיוויזיה התשיעית של הצבא העיראקי הצליחה לחתוך את קו האספקה האחרון לעיר, וכעת אנחנו נמצאים גם על הדרך האחרונה שלא היתה בשליטתנו ובעצם היתה הדרך הסלולה שלהם לסוריה. אנחנו מחויבים מאוד למשימה הזאת, וזה לא כולל רק את מוסול. אנחנו רוצים לדאוג לזה שהם לא ייצאו משם בחיים כדי שלא ימשיכו קדימה", הוסיף.