מקורות פלסטינים העריכו, כי ישראל צותתה לשיחה של יו"ר הרשות אבו מאזן עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנערכה ביום שישי בערב. המקורות מסרו לאתר "סמא" הפלסטיני, כי "ברור שישראל צותתה לשיחה בין הנשיא האמריקאי טראמפ לנשיא עבאס. הפוליטיקאים הישראלים מדברים בהרחבה על השיחה שהתנהלה בין השניים".



המקורות הוסיפו עוד, כי העובדה ש"שר המודיעין הישראלי אמר שטראמפ הודיע לנשיא עבאס בצורך במו"מ ישיר, ואילו השר אופיר אקוניס אמר שטראמפ לא התייחס כלל לסוגיית פתרון שתי המדינות במהלך השיחה הטלפונית, מראה בבירור כי מנגנוני הביטחון הישראלי צותתו לשיחה. זה לא מפליא אותנו, כי הכיבוש שולט בכל ערוצי התקשורת הנכנסים לשטחים הכבושים וגם לרבות מבין המדינות השכנות".



בשיחה שערכו שני המנהיגים בסוף השבוע, הנשיא טראמפ הזמין את עבאס לבית הלבן וביקש ממנו להגיע בקרוב. לפי הבית הלבן, טראמפ אמר לאבו מאזן כי "השלום הוא אפשרי, והגיע הזמן להגיע לעסקה". הוא הדגיש את המחויבות שלו לכך שהסכם צריך להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים. "ארצות הברית תעבור צמוד לפלסטינים וישראל כדי להתקדם לקראת המטרה הזו", נכתב בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה, שערכה לפי דיווחים פלסטיניים כעשר דקות.