בימים אלה מתנהלת חקירה במרחב ירקון במשטרה, אשר במרכזה עומדת תלונה של עורכת דין צעירה באמצע שנות ה-20 לחייה, אשר על פי החשד נאנסה באכזריות על ידי לקוח פוטנציאלי בשנות ה-60 לחייו, לאחר שעל פי הטענות מהל סם אקסטזי לתוך המשקה שהזמינה בבית קפה בו התקיים המפגש. על פי הדיווח הבוקר בגל"צ, החוקרים מתכוונים להביא את החשוד לבית משפט השלום בתל אביב לדיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרו.



הפגישה, שנקבעה במסגרת עבודה, התקיימה באחד הקניונים הגדולים במרכז הארץ בשעת צהריים, בעקבות פנייה של החשוד במסגרתה ובה ביקש לצרף עורכת דין לחברה חדשה שהוא מתכוון כביכול לפתוח בישראל. התלונה הוגשה במשטרה לפני כשבועיים, באמצעות פרקליטתה של עורכת הדין, עו"ד לימור עציוני, מומחית למשפט הפלילי.



לדברי הפרקליטה, מדובר בעורכת דין צעירה שקבעה פגישה עם לקוח פוטנציאלי בבית קפה בקניון במקום ציבורי, וזה דבר טריויאלי. עציוני הסבירה: "היא שאפה לפתח ערוץ עבודה חדש כדי להתקדם, והכל היה תמים לחלוטין - בחורה יפה ועדינה שהגיעה לצרכי עבודה בלבד". היא ציינה כי "על פי העולה מעדותה, במהלך הפגישה הוא מהל במשקה ששתתה את סם האקסטזי, שעושה קאמבק לאחרונה".



למה את מתכוונת?


"מדובר בסם שמוגדר כסם אהבה בשל המאפיינים שלו והתגובה של אותם אלו שלוקחים אותו ובו במקום הם חשים בצורך לחבק לאהוב, אובדן כאב אולם לאחר מכן הוא גורם לדכאונות, לחרדות ולניסיונות אובדניים. צריך להבין שסם ה-MDMA הוא סם מסיבות וכיום, בניגוד לשנות ה-90 הוא מגיע במינונים גבוהים יותר, ניתן להשיגו באבקות, בטבליות ובגבישים והחומר הפעיל בו הרבה יותר גדול, לכן זהו סם מאד מסוכן שכולו כימי למרות הצער מהקלות שהוא ניתן להשגה עקב העובדה שהוא נמכר באינטרנט".



עורכת הדין עציוני ציינה כי "ההבדל בין האקסטזי לסמים האחרים, זה שהוא לא מופק מצמח, אלא תוצר מעבדה מה שגורם לאדם הנוטל אותו להיות לכאורה מודע למעשים שהוא מבצע, אולם עקב השפעתו המיידית הנוטל אותו הופך לנעדר יכולת להתגוננות".



וזה מה שקרה למתלוננת?


"בדיוק. הבחורה התעוררה עירומה ולא יודעת מה קרה איתה. החשוד שמהלך את הסם הוא לקח אותה לבית מלון ופגע בה בצורה קיצונית מאין כמותה. הרבה שנים לא שמעתי עדות כזאת חריגה, מטלטלת ומזעזעת של אלימות פיזית, מינית ונפשית ואני למודת ניסיון בתחום".