עיתונאית גל"צ הדס שטייף עוכבה ונאזקה היום (שלישי) על ידי המשטרה בזירת הפיצוץ במושב פורת. זאת, בטענה שהיא מפריעה לעבודת המשטרה במקום, כך טען באוזניה אחד השוטרים. שטייף נשמעה מכנה אותו "שקרן". בשלב זה לא ברור באיזה עילה ונסיבות החליטו השוטרים לעכב את אשת התקשורת, דווקא בלב סערת הפיצוצים במקום.



רק בהתערבותה של דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות, שוחררה שטייף מהניידת שבא הושמה, והמשיכה לסקר את האירוע. מטעם גל"צ נמסר: "אנו סומכים על שיקול דעתה בשטח. נדרוש לקבל הבהרות מהמשטרה על הצעד החריג בו נקטה כנגד עיתונאי שמילא את תפקידו".



מטעם המשטרה נמסר כי "מדובר היה באירוע שריפה אשר לווה בפיצוצי חומרים נפיצים וחומרים דליקים נוספים ועל כן הורחקו כלל השוהים במקום למעט כוחות ההצלה שהורשו להיכנס לזירה במטרה להציל חיים. גם כלי התקשורת לא הורשו להתקרב לזירת האירוע מחשש לחייהם. לצערנו בחרה הכתבת לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה. למרות האמור, מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה, ויש מקום לנהוג באיפוק ובשיקול דעת מרבי. על כן הוחלט לשחררה לאלתר ונסיבות האירוע ייבדקו".



האירוע התרחש בשעות הבוקר במושב פורת, כשסדרת פיצוצים אדירה עלתה ממחסן אשר נמצא במקום. מדובר ככל הנראה במחסן פיראטי של זיקוקים, אשר נמצא במקום. במקום שהו מספר אנשים, אשר חלק מהם נפצעו, אחד מהם באורח קשה. עשרות בתים במושב ניזוקו כתוצאה מהדף הפיצוצים. שמשות של חלונות התנפצו ועשן סמיך עוטף את האזור כולו.