ארגון המורים הודיע היום (שלישי) כי בשל מעשי האלימות כלפי מורים בתקופה האחרונה, מערכת החינוך העל יסודי תושבת מחר לשעתיים והלימודים יחלו בשעה 10:00. "לאור התגברות גל האלימות כלפי מורים מחד גיסא וחוסר ההתייחסות והעשייה של שר החינוך מאידך, אנו מפעילים את סכסוך העבודה שהוכרז בנדון ומחר, יום רביעי ה-15.3 יושבתו הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית בין השעות 8:00 ל-10:00", נכתב בהודעה של הארגון.



עוד נכתב במכתב שנשלח למורים ועליו חתום יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "המורים מתבקשים לקיים שיחות עם התלמידים בנושא האלימות בכלל והאלימות נגד ציבור המורים בפרט. בנוסף, ארגון המורים מבקש להביע את הזדהותו עם השבתת מערכת הבריאות מחר עקב הרצח המזעזע של האחות בקופת החולים היום".



יו״ר ארגון המורים התייחס לשביתה ואמר כי ״כבר זמן רב שאנו מתריעים שהאלימות כלפי ציבור המורים הולכת וגוברת. הגיעו מים עד נפש. למה ממתינים שחס וחלילה מורה יירצח? לבנו עם משפחת האחות שנשרפה באכזריות, ואנו תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות בשל האירוע המזעזע. דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר״.



כמו כן, ארז שלח אתמול מכתב לשר החינוך נפתלי בנט ובו התייחס לסכסוך העבודה עליו הכריז הארגון ב-28.2 וכתב כי "דמם של מורי ישראל הפקר. לצערי, ניסיונותיי לגבש עמך פתרונות לתופעה הזו ולגייס אותך למאבק בגילוייה המדאיגים נכשלו. עד כדי כך מופגנת אדישותך כלפי המורים בישראל, שביטלת את פגישתנו בנושא שנועדה להיום, זאת מבלי להודיע לי מראש על כך. על כן נאלצתי לבזבז זמן רב ולהגיע מלווה בכל הצוות מטעם ארגון המורים העוסק בנושא מיגור האלימות, רק כדי לקבל מלשכתך הודעה שהפגישה לא מתקיימת. צר לי מאוד. קיוויתי שסוף סוף כוונתך לכנס ישיבת עבודה לשם נקיטת פעולה בנושא, אך שוב גיליתי שאין הדבר מעסיק אותך, גם אם זה ערב מימוש סכסוך העבודה".



עוד כתב: "התנהלותך והאדישות בה הנך מתייחס לפגיעה החמורה והאלימה בעובדי ההוראה - כל אלה משפילים ציבור של עשרות אלפי מורות ומורים המועסקים ע"י משרד החינוך והבעלויות השונות. מקומם הדבר כשהשר הממונה לא פועל כלל בנושא ואף אינו מתייחס לסכסוך העבודה העומד להבשיל ולהתממש".