מרים תמיר, שכנתה מזה שנים ארוכות של טובה קררו, האחות שנרצחה היום (שלישי) על ידי מטופל בן 78 לאחר ששפך עליה חומר בעירה והצית אותה, סיפרה ל"מעריב" כי "טובה הייתה אישה מקסימה, שקטה, אמא נפלאה ושכנה נהדרת, תמיד עם חיוך. אני מתפלאת איך לבחורה כזו עשו את מה שעשו - היא בחורה שנותנת מעצמה, אין סיבה שהבן אדם הזה הגיע אצלה למצב כזה".



"זו אישה שמאוד מבינה ונותנת ובגלל זה גם בחרה במקצוע כזה, אני בשוק. רק עכשיו ראיתי את זה בטלוויזיה, ידעתי שקרה משהו אבל לא שזו השכנה הכי טובה שלי. הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את התמונה שלה והזדעזעתי, כולי נסערת". תמיר הוסיפה כי קררו הפכה לסבתא לאחרונה: "רק עכשיו נולדה לה נכדה חדשה לפני כמה ימים, נכדה ראשונה וזה ממש נורא. אני בשוק שדבר כזה קורה אצלנו במדינה".



שכנה נוספת, העובדת כרופאה, אמרה כי היא לא הכירה את קררו באופן אישי אך בשל המקצוע שבחרו יצא להן לדבר: "היא תמיד הייתה מאוד נחמדה, בין השכנים היחידים שקיבלו אותנו כשבאנו לכאן לשכונה. לפני כמה ימים היא דיברה איתי והציעה לי עבודה".



"עכשיו רק נודע לי שזו היא, זאת אומרת הייתי היום בעבודה ודיברנו על מה שעושים לאחיות, נראה לי הזוי לגמרי שזה מגיע לרמות כאלה", הוסיפה. כשנשאלה לגבי אלימות שחווה הצוות הרפואי ענתה כי "תמיד יש את האלימות הזו אבל להגיע לרמות כאלה? מוזר שזה קורה. אני בכלל לא מאמינה שזו היא, עכשיו בעלי הראה לי את התמונה ושאל אותי אם זו היא". בני משפחתה של קררו לא הסכימו לדבר בשלב זה עם התקשורת.




"עניין של שניות"



מוקדם יותר התראיין עד ראייה לבן כספית ופרופ' אלדד ב-103FM וסיפר על הזוועה שאירעה: "ההורים שלי גרים פה ואני הייתי בדרך לשים את הילד בגן. פתאום שמעתי צעקות של אנשים צועקים 'שריפה'. השארתי את הילד בחוץ והאמת שכשנכנסתי על הכסא הייתה אישה שנשרפה וללא רוח חיים, הבנתי שהיא כבר מתה. ניסיתי להוציא אותה אך בגלל האש כל החדר בער ועלה באש בשניות. הכל היה עניין של שניות", סיפר ולאדי זילברשטיין.




זילברשטיין הוסיף וסיפר שהכיר את האחות שנרצחה: "טובה קררו אחות ותיקה מאוד במרפאה, עשיתי אצלה בדיקות דם. לא ידעתי שזו היא תוך כדי השריפה כי הכל היה עשן ולא ראיתי כלום. רק ראיתי רגליים ולא הצלחתי לצערי להיכנס בזמן".