כאן שובתים: מערכת הבריאות כולה תושבת היום (רביעי) לשעתיים בין השעות 8:00-10:00 במחאה על רצח האחות טובה קררו אתמול בחולון. מיד עם היוודע דבר הרצח, הכריזה ההסתדרות הרפואית בישראל על שביתת הזדהות של כל המרפאות הקהילתיות בתל אביב. אחיות בית החולים שיבא בתל השומר יצאו בקמפיין הזדהות ספונטני ברשת, שבו הצטלמו כשהן אוחזות שלטים עם הכיתוב "אחות לכאב". בתי החולים יפעלו במתכונת חירום ובשעה 9:00 יתקיים גם דיון מיוחד בכנסת. בתי חולים מרחבי הארץ הכריזו על עצרות אבל והזדהות, ביניהם הדסה, ברזילי, אסף הרופא וולפסון ואחרים.



בעקבות הרצח, ייסגרו במחאה לקבלת קהל גם כל השירותים הסוציאליים בארץ בין השעות 10:00-12:00. לדברי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, עלינו להוקיע ולגנות כל מקרה אלימות כלפי עובדי ציבור. "מזה מספר שנים אנו מתריעים על העדר אבטחה של העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות וחששנו שלא יירחק היום שהדבר עלול להגיע גם למקרה קיצון", אמרה דוויק. "סוגיית האבטחה היא סוגיה חשובה וקריטית ולאחר שלפני כחודש הכתובת על הקיר רוססה כבר ונכתב: ׳דרוס כל עו"ס׳, אנו יראים שעלול לקום מישהו ולהוציא זאת חלילה לפועל".



האחות טובה קררו ז"ל וזירת הרצח. צילום: דוברות מד"א
האחות טובה קררו ז"ל וזירת הרצח. צילום: דוברות מד"א




אלימות גם במגזרים אחרים



ארגון המורים הודיע כי גם הוא ישבות לשעתיים בשל מעשי האלימות כלפי מורים בתקופה האחרונה. מערכת החינוך העל-יסודי תחל את לימודיה היום בשעה 10:00. "לאור התגברות גל האלימות כלפי מורים מחד גיסא וחוסר ההתייחסות והעשייה של שר החינוך מאידך, אנו מפעילים את סכסוך העבודה שהוכרז בנדון", נכתב בהודעה של הארגון.



עוד נכתב במכתב שנשלח למורים ועליו חתום יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "המורים מתבקשים לקיים שיחות עם התלמידים בנושא האלימות בכלל והאלימות נגד ציבור המורים בפרט. בנוסף, ארגון המורים מבקש להביע את הזדהותו עם השבתת מערכת הבריאות עקב הרצח המזעזע של האחות בקופת החולים".



בנוסף לכך, ההסתדרות הודיעה כי תופסק היום פעילותה של חברת 'דן' בעיר בת ים בין השעות 09:30-10:30 בבוקר, במחאה על מקרי האלימות שאירעו בתקופה האחרונה כלפי נהגי אוטובוס. במסגרת הצעדים ובשעת הפסקת הפעילות, כ-300 עובדי 'דן' מאזור בת ים, יכנסו כינוס מחאה בחניון המרכזי של החברה בעיר.  



יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר אמש: "אנו מצרים על כך שהיינו צריכים להגיע לרגע כזה ופונים לציבור הנוסעים בקריאה להביע הזדהות עם הנהגים במאבק המשותף בנגע האלימות".