יממה לאחר שטובה קררו, אחות בקופת חולים כללית בחולון, הוצתה למוות על ידי ניצול שואה, ועדת הבריאות בכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) באופן מיוחד ופתחה את ישיבתה בדקת דומיה. בישיבה השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופסור ליאוניד אידלמן ויו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן. בין השאר הלינו אנשי הצוות הרפואי על התנאים הירודים בהם הם נאלצים לעבוד ועל כך שמערכת אכיפת החוק לא פועלת באופן נחרץ מספיק כנגד אנשים שמתנהגים באופן אלים נגד צוותים רפואיים.

"אלימות קיימת עכשיו בכל פינה, הפכנו לחלק מחברה מאוד אלימה" ציין יו"ר הוועדה אלי אלאלוף וביקר גם את צורת ההתבטאות של חברי הכנסת "חלק מהחברים פה חושבים שאם דבריהם יבוטאו בצורה יותר חריפה זה ישפיע יותר. עדיין לא משתמשים פה בידיים אבל גם זה יכול לקרות", מנכ"ל שרותי בריאות כללית אלי דפס אמר "אנחנו חברה שסובלת מדמנציה חברתית. קורה אירוע היום ושוכחים מחר". 


אלאלוף ביקר גם את העובדה שהמשטרה לא מטפלת בתצורה מספיק יעילה במקרי אלימות, שהנתונים מורים כי 75% מהסגל הרפואי במוסדות רפואיים חווה אלימות מילולית, ורק 11 אחוזים הגיעו למשטרה :"זה מתחיל בחינוך בהתנהגות בבית ברחוב. בלתי אפשרי שעובדי ציבור, שעושים את עבודת במסירות ובהרגשת שליחות, נפגעים. אנחנו חייבים לשנות את המצב בחינוך. חוק אמור למנוע מקרים כאלה אבל הוא לא תמיד עוזר. העברנו היום חוק שלא לגרום לזקנים בני 80 לעמוד בתור. צר לי שצריך בשביל זה חוק. כל המערכות צריכות לשנות את ההתנהגות שלהם. המשטרה חייבת לקחת ברצינות על פי שיקוליה המקצועיים את התלונות. כל המערכות וכל המשרדים במדינה רלבנטיים להתמודדות עם האלימות, כפי שמשפחת קררו חוותה" אמר.

פרופ' אידלמן, אמר כי שוטרים במדים מעניקים תחושב ביטחון לצוותים הרפואיים. "התכנסנו בגלל מקרה קיצון. חייבים להזכיר ולזכור שכשהתור מתארך וכשאין מיטות, המתח גובר אך אין הצדקה למקרי אלימות ויש צורך בטיפול מערכתי, אנחנו הופכים כל אבן ודורשים יישום תכנית נגד אלימות הכוללת חמש נקודות: מניעה, אכיפה, מיצוי הדין, הכשרה והסברה. דרשנו וקיבלנו שוטרים במדים במסגרת פיילוט שהצליח, ויש צורך להרחיב לקהילה. שוטרים במדים מהווים גורם מרתיע ונותנים תחושת ביטחון לצוות הרפואי. כשפוגעים בצוות רפואי נגרם נזק היקפי למערכת כולה"

ח"כ איתן ברושי : "לא מספיק להזדהות עם הטרגדיה. אנשי הצוותים הרפואיים לא מקבלים תנאים ראויים, בלי קשר רק לטרגדיה של אתמול. זה לא מקרה ראשון של אלימות כלפי צוות רפואי ואתמול זה כבר הגיע לאסון. יש לדאוג לאכיפה מוגברת יותר של הביטחון האישי של צוותים וגם לשפר את התנאים הפיזיים והשכר בכל הארץ. אני מתקשה להבין מדוע הוחלט להשבית את מערכות הבריאות כאות הזדהות. יש להביע הזדהות אך לחשוב על צעדים עם הפנים קדימה לשיפור, במקום לפגוע בציבור באופן קולקטיבי. כולנו היום עם הצוותים הרפואיים והגיע שנדאג לשפר את התנאים, גם באמצעות חקיקה."