מסעדות בקניון מתקשות להיחשב כטובות, אלא אם כן המבקר הוא ילד בן חמש שמחכה שתסיימו כבר עם האוכל ותיקחו אותו לג’ימבורי. למרות זאת, כשרק נכנסנו, קיבלנו את הרושם ש”יאמאס”, בפתחו של קניון M הדרך הסמוך לבית ינאי, היא מסעדה אמיתית. כזו שהייתה אמורה לשבת על חוף הים ולא על כביש ראשי בואכה מקדונלד'ס.



“יאמאס” היוונייה לא מצליחה להתנתק מהמאפיין הטברני: הריהוט כחול, המוזיקה יוונית ועושה רושם שאפשר היה גם לשבור פה צלחות ולצעוק את המילה השנייה היחידה שאנחנו מכירים ביוונית – יאסו (הראשונה היא אנטיוכוס). רגע, המלצרית מעדכנת אותנו בשידור חי שבימי רביעי אכן שוברים כאן צלחות. יאסו לכם.



גם התפריט מבטיח יוון, לעתים נושק לגבול קפריסין, עם קלישאות קולינריות בילט אין כמו סופלקי וסגנקי, אבל עם מה שנראה, בתפריט לפחות, גם עם הברקות גסטרונומיות פה ושם. התייעצנו עם המלצרית שלא ממש עזרה (“הכל טעים פה”), הוזזנו לשולחן צדדי ומעליב למדי מאחורי עמוד (“פשוט קיבלנו הזמנה למשפחה גדולה, אז תזוזו לשם בבקשה”) ובעיקר קיווינו להתנחם באוכל טוב ובאווירה עולצת.



דולומה (39 שקלים) הם עלי גפן ממולאים שמכינים במקום עם בשר עגל, אורז, נענע ומיץ לימון – כך כתוב בתפריט. נשמע מגרה, רק שלא ברור איך כל התכולה הזו נדחסת לתוך חמשת עלי הגפן המיניאטוריים שהוגשו בפנינו. בכל אופן לא הרגשנו לא בשר, לא נענע ולא לימון. אורז דווקא כן.



גם מאפה אתונה מכמורת (39 שקלים) - סחתיקה על השם - לא מצליח להתרומם. זהו מאפה של בצק פילו קטן ממדים ובתוכו גבינה מלוחה ועליו סירופ דבש. ילדותי במידה, טעים במידה. גירוס הטלה (52 שקלים) ב”יאמאס” היא מילה נרדפת לשווארמה, שכמותה תוכלו לאכול גם בשיפודי ציפורה. לאפה מצוינת ופריכה, ובתוכה נתחי טלה קטנטנים ועגבנייה קטנה, דחוסים בנדיבות אבל בלי טוויסט. טעים, באמת, אבל בשביל זה לא צריך לנסוע במיוחד. 



במנת סטיפאדו בקר ופלפלים (58 שקלים) יש טוויסט לפחות בהגשה: התבשיל הקפריסאי של בשר עגל ופלפלים מוגש כשהוא מכוסה במאפה קשיח דבוק לצלחת, שיש צורך לשבור אותו כדי להגיע לתכולה. ובפנים - בשר בקר שמזכיר גולש, נתחים שמנוניים ולא רבים מדי, שיחד עם המאפה מצליחים להפוך אותה למנה הטעימה שלנו באותו הערב. בהתייחס למחירה, היא גם משתלמת.



אבל זה לא שיצאנו שבעים מדי מהארוחה הזו. אולי זה מה ששומר על היוונים כה חטובים. 



יאמאס, M הדרך, בית ינאי, 09-7998313


בית אבא


המותג "האוכל של אבא יובל" שמופעל באתר “יאמי" מציע אוכל ישראלי לכל המשפחה, המבוסס על בישול טרי ועשיר בירקות וקטניות. והטעם לא בא על חשבון הבריאות.



על אתר “יאמי” לא שמענו עד שנתקלנו ביובל עמית, שמפעיל במסגרתו את “האוכל של אבא יובל”. מהאתר, שמשדך בין בשלנים ביתיים ללקוחות פרטיים, ניסינו כמה מנות ביתיות של עמית והופתענו מהטיב, מהאיכות ומהטריות, אבל בעיקר מהבריאות. עמית, מתברר, הוא כלכלן ועורך דין מסחרי במקור, ורק בשנים האחרונות פיתח את תחביבו כבשלן וכך החל בתהליך מדורג לשילוב בין שתי הקריירות. לפני כשנה הוא הצטרף ל”יאמי”, והחליט סופית לעשות הסבת מקצוע מלאה ולהשאיר את הקריירה המקורית מאחור.



מנה באתר 'יאמי'. צילום: מקס מורון
מנה באתר 'יאמי'. צילום: מקס מורון



המטבח של יובל מתבסס על אוכל ישראלי לכל המשפחה, תוך הקפדה על בישול עשיר בירקות ובקטניות, עם מודעות לבריאות ולתזונה נכונה - ערכים שעליהם הוא מקפיד גם בבית עם ילדיו.



את המנות אכלנו במסגרת שיטת ה־CLEAN EATING, שנבנתה בשיתוף פעולה עם כוהנת התזונה והנטורופתיה הגר שפר. השיטה דוגלת בתזונה מגוונת וללא ספירת קלוריות, תוך הימנעות ממזון מעובד, קמח לבן, דגנים מעובדים וסוכר. נבחרת של שבעה מבשלני האתר מבשלים לפי שיטה זו, ואם לשפוט לפי המנות של עמית – הטעם לא בא על חשבון הבריאות.