"טסתי לבית הספר וראיתי את גיא על הרצפה. 20 דקות הוא שכב שם צורח, הרגל שלו הייתה כתושה ומרוסקת, וגם הילדים מסביב עמדו וצרחו", כך מספרת בכאב הילה (שם בדוי), תושבת פרדס חנה, שחוותה סיוט שכל הורה חושש לחוות. בנה גיא (שם בדוי) בן ה-13  נפצע קשה לאחר שנפגע מסל שנפל באולם הספורט של בית הספר היסודי, במהלך טקס סיום ביוני שנה שעברה. "גיא סיים כיתה ו', הוא היה אחד מכוכבי המופע, עם סלטות שהוא מבצע. באותו יום גם הייתה אמורה להיערך בר המצווה שלו. עם 250 מוזמנים, והייתה אצלנו התרגשות גדולה", מספרת הילה.



"פתאום קיבלתי טלפון מחבר של הילד, שאומר לי: 'בואו מהר, נפל סל על גיא'. טסתי לביה"ס והזמנתי אמבולנס", היא מספרת. "הגעתי וראיתי את הילד בצרחות נוראיות, הוא נפגע בראש וברגל. 20 דקות הילד בצרחות על הרצפה, מתבונן בהלם ובבלבול על הרגל הכתושה והמרוסקת שלו. אני מדברת על זה ומתחילה לרעוד. האמבולנס הגיע אחרי 20 דקות מייגעות ומורטות עצבים, בכל הזמן הזה אני שומעת צרחות של הילדים מסביב. בבית החולים הלל יפה הבינו שהילד היה אמור לחגוג בר מצווה באותו ערב ופשוט עשו מה שאפשר כדי לנחם אותנו ולעזור".  
 
"אחרי שהרדימו אותו הוא נותח באותו יום והיה חייב להישאר לאשפוז", מספרת הילה. "הביאו לו מורפיום כי הילד השתולל מכאבים וצעק 'אני רוצה למות'. לא האמנתי שאני מתקשרת לבטל את הבר מצווה רגע לפני שהיא הייתה אמורה להתקיים.  הבגדים היו מוכנים, סוכריות, חלות מתוקות ארוזות בצלופנים. החלטנו שמבטלים והודענו לאורחים". 
 

הילה מספרת כי בנה עדיין סובל מבעיות רפואית ומבעיות נפשית. "מה קרה לי, בגלל 10 שניות שעמדתי מתחת לסל החיים שלי נגמרו", המשפט הזה לא עוזב את הילה שחווה בעצמה את השלכות הטראומה הקשה, החרדות והסיוטים. "גיא שהיה הספורטאי של בית ספר, היום מתהלך בצליעה ועם הפנים למטה, הדימוי העצמי שלו נפל לקרקע". 

 "ה'יהיה בסדר' כמעט הוביל לכך שהילד שלי שילם את המחיר" 


הילה זועמת על הרשלנות.  לדבריה, המועצה ידעה על הסל הלא תקין: "הרשלנות הכי גדולה היא שידעו שהסל לא בסדר והאחראי על הבטיחות אישר פעילות באולם הספורט. אחר כך אמרו לנו מהמועצה שהיה משהו לא בסדר בסל. חודש היו הודעות במוקד העירוני והתריעו. הורים ומאמנים התלוננו. במקרה הסל נפל  על הרגל של גיא, אבל אם זה היה נופל על מקום אחר זה היה גומר לי את הילד. זה היה רק בנס שהתאונה הסתיימה בפציעה ולא במשהו אחר".
 
כעסה של הילה לא מופנה רק כלפי ההתעלמות מהתרעות שהתקבלו במועצה אלא גם כלפי חוסר השקיפות של מי שאמון על הפקת הלקחים וחקירת המקרה: "מסרבים עד היום לתת לנו במועצה את הדוח של מה שקרה שם באותו יום, זה חובתם המינימלית, אני רוצה לדעת מה קרה שם שכמעט הרג לי את הבן. בסוף לא תהיה להם ברירה והאמת תצא לאור". 
 
באמצעות עורך הדין אילן קנר הוגשה תביעת המשפחה לקבלת פיצויים מהאשמים במחדל, המשפחה אומרת שרק כך יצליחו לחשוף את כל המחדלים של משרד החינוך והמועצה המקומית פרדס חנה, שהובילו לאסון.

עורך הדין אילן קנר
עורך הדין אילן קנר

 
אמא של גיא גם מספרת על ההתמודדות הלא פשוטה של המשפחה: "אחרי שמתחילים לעכל את הפגיעה הפיזית מתחילים להתמודד עם הפגיעה הנפשית. גם לנו, למשפחה זה מאוד קשה. הוא לא מצליח ללמוד כמו בעבר, קשה לו מאז המקרה להכיל רעש, אפילו קטן". 
 
"בסופו של דבר הייתה מסיבת בר מצווה, ולתורה גיא עלה עם גבס" היא מוסיפה בכאב. "אני כועסת, כי זה לא כח עליון. הסל לא תקין, אתם ידעתם מזה אז פשוט תתקנו אותו - זה היה לוקח כמה דקות. הכעס, התסכול והכאב מתעוררים בי מחדש. צריך שימצו את הדין עם האשמים כי זו רשלנות, שלא לדבר על חוסר אכפתיות לביטחונם של הילדים שלנו. לצערי, במדינה שלנו תרבות ה'יהיה בסדר' כמעט הובילה לכך שהילד שלי שילם את המחיר".  

ממועצת פרדס חנה טרם התקבלה תגובה.