בבוקר שאחרי ערב הגיבוש של הקואליציה, התברר שמחלוקת בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר משה כחלון מעמידה את המשך קיום הקואליציה בסכנה. חבר הכנסת משה גפני ממפלגת "יהדות התורה", המכהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת התייחס למחלוקות בשיחה עם אילה חסון ב-103FM ואמר: "אני לא חושב שמוכנים להפיל את הקואליציה וגם לא חושב שיפילו".



חבר הכנסת טען כי מתנהל ויכוח על נושא השידור הציבורי. "אני לא חושב שהקואליציה בסכנת פירוק", אמר, "להוציא את שתי המפלגות החרדיות, בקואליציה הנוכחית יש ממש ממשק על הבוחרים של המפלגות. אין בכלל ספק שכל אחד רוצה לגרוף קולות לצד שלו". לדבריו, המציאות הזו שבה ערב הבחירות הקודמות נתניהו הצליח להוציא מבנט כמה מנדטים, שהם חשובים מאוד מבחינת בנט, וכמובן מבחינת נתניהו, מעמידה עכשיו במצב 'הכן' את ראשי המפלגות שנמצאות בקואליציה, כדי לקחת קרדיט.





האם החרדים 'דחפו' לשידור הציבורי אנשים משלהם?


אולי יש שם בודדים, זה לא משנה. מבחינתי, כמי שמייצג את הציבור החרדי לא משנה היכן זה נמצא. בכל מקום יתקפו אותנו, יהיה בסדר, לא לדאוג. אומנם כיום פחות, יש שינוי בעניין הזה, פחות שנאה ופחות הסתה, זה בא לידי ביטוי בשידור ובתקשורת. אני באופן אישי חושב שהיה צריך להמשיך את השידור הציבורי כמות שהוא. לשנות אותו, לשפר אותו. אבל בקדנציה הקודמת לא היינו בקואליציה והיא הייתה רעה מאוד מבחינתנו. זאת הייתה ממשלה רעה, שקיבלה החלטות לא טובות. על אחת מהן נתניהו דיבר אמש ואמר שזה נעשה בקדנציה הקודמת.



במערכת הבחירות הקודמת, 'הליכוד' הציג באותו תשדיר בחירות עובד רשות השידור ומחבל חמאס זה לצד זה.


נו, בסדר, את יודעת שאני לא חושב ככה, אבל לא משנה.



ח"כ גפני התייחס גם לנאום ראש הממשלה באירוע הגיבוש של הקואליציה. "נתניהו לא הטריף את הקהל. שתי הפגנות בחוץ. אחת בנושא עמונה והשנייה בנושא השידור הציבורי והוא התייחס לשתיהן. הוא אמר שכל מה שנעשה בקואליציה הנוכחית נעשה טוב. הוא דיבר על הביטחון, על בניית מלחמה, על הכלכלה, אלה דברים נכונים. באופן כללי, אם אנחנו מדברים על הכותרות".



ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הגיבשון של הקואליציה. צילום: ללא קרדיט



בובות החיילים התלויים שנתלו במאה שערים: "דבר איום ונורא מבחינתי"



חבר הכנסת התייחס לבובות החיילים התלויים שנתלו בשכונה החרדית מאה שערים בירושלים. "זה נורא ואיום מבחינתי", אמר, "זה דבר שלא היה בעבר, ואסור שיהיה, אבל אני לא רוצה להתייחס לזה, מפני שאז אני הופך אותם לאנשים חשובים. הציבור החרדי סולד מזה. אני מגנה את זה. הנושא הוא ממש לא ראוי בכלל".



גפני נשאל על דברי הרב לוינשטיין מהמכינה הקדם-צבאית בעלי, בנושא שירות קרבי של נשים בצה"ל. "אני לא אוהב את סגנון הדיבור, הוא לא בסדר, והבנתי שהוא חזר בו מהסגנון", הסביר, "בואי לא נדבר על הרב לוינשטיין, אלא על העניין. הגשתי בקשה, ואושר לי, דיון מהיר בועדת חוץ וביטחון בעניין הזה. יש תמונת מצב שחיילים דתיים וחרדים שמשרתים בצבא, אורח החיים שלהם, של הפרדה בין בנים לבנות, נפגע על ידי הצבא". יושב ראש ועדת הכספים ציין כי הוא מתנגד לגיוס בנות. "אבל זה לא קשור ואף אחד לא שואל אותי. אבל כאשר פקודות הצבא מכריחות חייל לשנות את אורחות חייו, זה דבר חמור, והרמטכ"ל יצטרך להשיב עליו".



החרדים כמעט ולא מתגייסים לצה"ל


"מאה אחוז. אז שהחילונים לא יתערבו בחינוך החרדי. בואי נעשה פה מקומות כאלה לא נעימים. אני דן על הנושאים שחשובים לי והוא דן על הנושאים שחשובים לו. בנושא של הצבא יש רבים שהצביעו ליהדות התורה'. אנשים שהצביעו עבורי בבחירות משרתים בצבא ביחידות קרביות ופונים אלי, כי מכריחים אותם לעשות שירות בתוך טנק יחד עם אישה, אני אתערב בזה. מי שלא מוצא חן בעיניו שיחפש במקום אחר".



אבל אנחנו מממנים את החינוך החרדי


"אתם לא ממנים שום דבר. אנחנו מממנים אתכם. אנחנו, החרדים, מממנים. אני מכיר את תקציב המדינה. אני יודע כמה הולך לדברים שהציבור החרדי והחינוך החרדי לא נהנה מהם, וכמה כסף אנחנו משקיעים בעניין הזה, במיסים ובכל מיני דברים אחרים. שתדעי שזה המצב ותפסיקו להגיד דברים אחרים".



הציבור החילוני משלם הרבה יותר מיסים


מי שמשלמים את המיסים הכי גבוהים הם אלה שמשתכרים את השכר הכי גבוה. העשירים משלמים יותר מיסים כי הם מקבלים מהמדינה הרבה מאוד כסף".