ביקורו של שליח טראמפ למזרח התיכון בארץ: שליח נשיא ארצות הברית, ג'ייסון גרינבלט, נפגש היום (חמישי) בפעם השנייה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף לכך, גרינבלט נפגש גם עם נציגי המתנחלים. בפגישתו עם נתניהו, רה"מ הבהיר לו שאין היתכנות פוליטית להקפאת בנייה בשטחים. הפגישה עם המתנחלים נעשתה ביידוע נתניהו ואולי אף בתיאומו, כך דווח הערב בחדשות 2.



בסיום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת: "האינטרס המשותף של ארה"ב וישראל הוא שלום בין הצדדים וחיזוק הביטחון של ישראל". בפגישה שוחחו השניים בעיקר על נושא ההתנחלויות ועל יישוב חדש לעמונה. בהודעה לתקשורת נכתב כי "בפגישה הושגה התקדמות בנושא ההתנחלויות בהמשך לפגישה הקודמת בין הנשיא טראמפ לרה"מ נתניהו, בה סוכם לגבש גישה משותפת לנושא. הדיונים בין הצדדים בנושא יימשכו".



"אנחנו בתוך תהליך של הידברות עם הבית הלבן והכוונה שלנו להגיע למדיניות מוסכמת של בנייה בהתיישבות. מוסכמת עלינו כמובן, לא רק על הצד האמריקאי", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית, לפני פגישתו עם גרינבלט. "כמובן שהדבר הזה ייטיב עם מדינת ישראל לאחר שלא היינו בתהליכים האלה שנים ארוכות. לתושבי עמונה אני חוזר ואומר: נתתי לכם התחייבות להקים יישוב חדש ואני אעמוד בהתחייבות הזאת".



לאחר הפגישות היום אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, לשרי הליכוד כי "גם הקפאה חלקית או ריסון יובילו למשבר פוליטי". במקביל, מנסה נתניהו לדחות שוב את ההצבעה על חוק סיפוח מעלה אדומים שמתוכנן לעלות שבוע הבא בוועדת השרים.



כזכור, פגישתם הראשונה של נתניהו והשליח התקיימה ביום שני, אז דנו במשך כחמש שעות על תהליך השלום הישראלי-פלסטיני ועל הדרכים לקדם הסכם שלום באזור. במהלך השיחה שבו ואישרו נתניהו וגרינבלט את המחויבות המשותפת של ישראל וארצות הברית לקידום שלום אמיתי ובר-קיימא בין ישראל לפלסטינים, שיחזק את ביטחונה של ישראל ואת היציבות באזור.



כמו כן, אמר ראש הממשלה במהלך השיחה אז כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים". עוד הוא הוסיף כי הוא מצפה לעבוד עם טראמפ באופן הדוק כדי לממש מטרה זאת. גרינבלט אישר מחדש את מחויבותו של הנשיא טראמפ לביטחונה של מדינת ישראל ולמאמץ לסייע לישראלים ולפלסטינים להגיע לשלום בר-קיימא דרך משא ומתן ישיר.