הבוקר (שישי) הוזנק מרתון ירושלים בבירה, בו השתתפו כ-30 אלף אנשים. כבר משעות הבוקר המוקדמות החלו חסימות משמעותיות של כבישים באזור כחלק מההיערכות אליו. כוחות המשטרה עיכבו במחלף שורש נוסעים חרדים משלושה אוטובוסים שעל פי החשד תכננו לשבש את המרתון בירושלים. כמו כן, 40 חרדים עוכבו לחקירה ברחובות שונים הסמוכים למסלול המרתון. המנצח במרתון המלא הוא Shadrack Kipkogey בן 26 מקניה. הוא סיים את המקצה בתוצאה של 2:17:36.

במהלך המרתון צוותי רפואה העניקו טיפול רפואי לנפגעים ופינו 14 בני אדם לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. בין הנפגעים: גבר כבן 24 עם מכת חום שפונה במצב קשה, גבר כבן 50 עם מכת חום שנפגע באורח בינוני ו-12 נוספים שפונו במצב קל עם חבלות ותשישות חום.

בנוסף טיפלו צוותי מד"א לאורך המסלולים ובאוהלי המרפאה ברצים שחשו ברע, התייבשו, התעלפו ונחבלו קלות, ולאחר טיפול רפואי במקום לא נזקקו לפינוי ושוחררו.
כלל הצירים בבירה נפתחו לתנועה. את המרתון אבטחו מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, בהיקפים גדולים מהמתוכנן במקור. זאת לאחר שהפלג הירושלמי החרדי הודיע כי הוא יפעל לנסות לשבש את האירוע, כחלק מהמחאה על הקשר בין צה"ל לאברכים
במשטרה ציינו כי הכוחות יגלו אפס סבלנות ויפעלו ביד נוקשה נגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק בניסיון לשבש את המהלך התקין של המרתון ולהפר את הסדר הציבורי. במשטרה קוראים למנהיגי הפלגים ולציבור החרדי לגלות אחריות ולפעול כדי למנוע כל כוונה לליבוי היצרים. גורם בכיר במשטרה ציין "אין לנו כוונה לוותר ולו במעט. נפעל בכל הכוח וצריך להבין שאנחנו ערוכים בכוחות גדולים כדי למנוע תרחישים קיצוניים".

רצים בבירה. צילום: מרק ישראל סלם
רצים בבירה. צילום: מרק ישראל סלם

 


מסלולי הריצה


חצי מרתון: זינוק בשעה 06:45 - משדרות רופין ועד שדרות בן צבי.




מרתון מלא: זינוק בשעה 07:00 - משדרות רופין ועד גן סאקר. 




מקצה תחרותי 5 ק"מ: זינוק בשעה 08:00- משדרות רופין - גבעת רם - שדרות רבין.




מקצה עממי 5 ק"מ: זינוק בשעה 08:15 – משדרות רופין - גבעת רם - שדרות רבין.




מקצה קהילות (800 מ'): זינוק בשעה 08:45 - משדרות רופין - צומת המנהלה וחזרה לשדרות רופין. 




מקצה 10 ק"מ: זינוק בשלוש פעימות: 09:30 , 09:45 , 10:00. משדרות רופין עד שדרות בן צבי. 




מקצה משפחות 1.7 ק"מ: זינוק בשעה 10:30 - משדרות רופין עד רבין.