שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, זומן היום (שישי) לשיחת הבהרה במשרד החוץ במוסקבה בעקבות תקיפות צה"ל בסוריה לפנות בוקר. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס עצמו הערב לפעילות ואמר כי  "המדיניות שלנו מאוד עקבית. כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין, ויש לנו את ההיתכנות המבצעית, אנחנו פועלים למנוע את זה. זה מה שהיה וזה גם מה שיהיה".



לפי פרסומים זרים, צה"ל ביצע בשנים האחרונות תקיפות רבות בסוריה, רבות מהן במטרה למנוע מנשק מתקדם לזלוג לידי חזבאללה. בתקיפה אתמול, באופן חריג, נורו טילי נ"מ על ידי צבא אסד לעבר המטוסים הישראלים - מה שהוביל לאזעקות בישראל ולהודעה של דובר צה"ל שהודתה בפעילות בשטחי סוריה.



כזכור, לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר מטרות - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו הטילים, כנראה מסוג לא מתקדם, נגד מטוסי צה"ל בעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעה הלילה בשעה 2:43 אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה. תושבים באזור ירושלים ואיו"ש דיווחו הלילה על פיצוצים עזים ששמעו.



רק בשבוע שעבר הגיע נתניהו למוסקבה שם שוחח עם הנשיא ולדימיר פוטין. השניים דנו במצב בסוריה. על פי הערכות שנרשמו עד כה מידי מומחים, רוסיה מיודעת על תקיפות צה"ל באזור ואף מתואמת עם ישראל בנושא זה.