ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (שבת) כי הוא חוזר בו מההבנות שהושגו בינו לבין שר האוצר משה כחלון - וכי הוא מעוניין שתאגיד השידור הציבורי ייסגר. על פי ההסכמות אליהן הגיעו רה"מ ושר האוצר ביום חמישי, התאגיד יקום ובתמורה כחלון יתמוך בחוק התקשורת החדש, המרחיב את הפיקוח הממשלתי על גופי העיתונות. לפי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הקואליציה תפוזר ובחירות יתקיימו עם כחלון לא יקבל את הדרישה החדשה של נתניהו. 



המשבר החל כאשר יו"ר הקואליציה, אמר ב"פגוש את העיתונות" שבערוץ 2 הערב כי תאגיד השידור הציבורי "לא יקום". "יש משבר", אמר ח"כ ביטן. "אם יימשך המצב בו ינסו לכפות עלינו עמדות שאנו לא מעוניינים בהן, ויגיעו מים עד נפש, נלך לבחירות". ראש הממשלה נתניהו אישר את הדברים בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.




ח"כ דוד ביטן אמר לאחר מכן כי "הכדור במגרש של שר האוצר. יותר ממיליון בוחרי ליכוד מביטים בנו ומצפים. אנחנו מצפים שהשותפות הקואליציוניות שלנו ילכו אתנו בנושאים שחשובים לליכוד". ביטן אמר בראיון מוקדם יותר כי "אנחנו לא מוכנים שהתאגיד יקום. יש לנו 45 ימים לדאוג לזה. לא היה הסכם עם כחלון בעניין. לליכוד יש 30 מנדטים ואנחנו מצפים מהשותפים שלנו ללכת איתנו".

יו"ר סיעת "כולנו" רועי פולקמן, טען כי מדובר ב"ספין" וכי מבחינת מפלגתו שום דבר לא השתנה. "כל שעה אומרים משהו חדש. אני לא קונה ולא מתרגש. יש סיכומים ונצמדים אליהם. אם ראש הממשלה רוצה לשנות משהו הוא יתקשר לכחלון. כל מסר אחר מבחינתי זה להתעלם", מסר פולקמן. הוא הוסיף כי "הכל הצגה צינית. וכולם סטטיסטים בשביל תאוות השליטה של ראש הממשלה. לליכוד לא איכפת מהעובדים וכך הם מתנהגים".

בגל"צ דיווחו כי גורמים במפלגת "כולנו" התייחסו למשבר הקואליציוני ואמרו ש"נתניהו איבד את הבושה ומתנהל בחוסר אחריות - הוא החליט שמתאים לו ללכת לבחירות, התאגיד הוא רק תירוץ". 

יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, רואה במשבר האחרון כהזדמנות לתקוע טריז בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון (כולנו), ואף שוחח עם האחרון לאחר צאת השבת. שר בכיר אמר ל"מעריב-אונליין" כי "ראש הממשלה לא רציונלי. הוא לא ילך לבחירות כרגע אבל הוא נחוש לבטל את התאגיד".
 
לאחר השיחה הודיע הרצוג כי בכוונתו לפעול לגיבוש רוב בהצבעת אי אמון ולהחליף את נתניהו כראש הממשלה. "‏המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו". מרצ הגישה הערב הצעת אי אמון.