גם המפלגות החרדיות נכנסו לסחרור המשבר הקואליציוני, אך מזווית מעט שונה: גורמים ביהדות התורה תקפו הערב (שבת) בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על כך שקיים פגישה עם שרים במהלך השבת, פגישה שהובילה אותו להצהיר כי הוא חוזר בו מההסכמות עם כחלון בנוגע לפתיחת תאגיד השידור הציבורי. 

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג. השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור". 
 
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שוחח הערב עם ראש הממשלה נתניהו ומחא בפניו של הפגישה שקיים עם שרי הליכוד בטרם המשבר הקואליציוני, במהלך השבת. ״לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה על ידי הממשלה עצמה״, אמר לו דרעי. לפי הודעת דרעי, נתניהו השיב כי לא התכוון לחלל את השבת בעצמו וכי הוא מקבל את הדברים.

נתניהו וכחלון. צילום: מרק ישראל סלם
ש"ס פרסמה גם תגובה סיעתית בה אמרה: "הופתענו והצטערנו מאוד לשמוע על חילול השבת החמור. כואב לגלות שדווקא במדינה היהודית בוחרים מנהיגי המדינה לחללה ברגל גסה תוך פגיעה קשה ברגשות המוני האזרחים השומרים אותה בקפידה ופגיעה בסטטוס קוו״.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שוחח עם אנשי רה"מ בעקבות הפרסומים על הדיון שקיים נתניהו. לפי הודעה שפרסם גפני, הוא אמר לנתניהו כי מדובר בעניין "חמור וחסר תקדים שאינו מתקבל על הדעת, גם אם מדובר בהתעייצות לא רשמית". לפי הודעתו, ראש הממשלה אמר לו כי "הוא עצמו איננו מחלל את השבת" והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו.  

גם בש"ס הביעו ביקורת. ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי אמר: "השבת נשמרת במשך אלפי שנים ובכל הדורות על ידי עם ישראל, והשבת שומרת עלינו, היא מקור הברכה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לשמש כסמל ודוגמא לכל בני העם בהקפדה על שמירת שבת במרחב הציבורי, וחבל שפגישות שכאלו נערכות בפרהסיה בשבת".

מהמטה החרדי בליכוד נמסר בתגובה: "אין דבר שחשוב לנו יותר משבת קודש, אך יש לזכור שההתנהלות של כל אדם בביתו הפרטי היא עניינו האישי. חשוב להמשיך ולשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל ואין תנועה שעושה זאת טוב יותר מאשר הליכוד".