בלבול במפלגת השלטון בשל המשבר הפוליטי בנוגע לתאגיד השידור הציבורי. השר ישראל כ"ץ, העומד בראש מזכירות הליכוד ובעבר הסתכסך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע הבוקר (ראשון) בגל"צ ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנוגע למשבר מול שר האוצר משה כחלון. "יש נושאים רבים הדורשים טיפול ומענה, אבל על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות", השר כ"ץ אמר עוד כי שאין חילוקי דעות מהותיים בקואליציה. ולדבריו לא התקיימה כל התייעצות עם הנהגת הליכוד ולא התקבלה שום החלטה בנושא הבחירות.



מי שעוד התייחס לעניין המשבר הקואליציוני המתהווה הוא שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אשר הגיע היום לבסיס קליטה ומיון, שם אמר לעיתונאים כי "הדבר שישראל הכי פחות זקוקה לו עכשיו זה בחירות. כל בר דעת מבין שבחירות זה הדבר האחרון שישראל זקוקה לו. אני מקווה שעד חזרתו של ראש הממשלה מסין תימצא פשרה". עוד הוסיף ליברמן: "אין שום סיבה לפרק את הקואליציה הנוכחית, וכל אחד צריך לעשות את המקסימום כדי לשמור על העבודה התקינה".



ליברמן ניצל את ההזדמנות והתייחס גם לאירועים האחרונים בסוריה: "צה"ל לא פועל מחוץ לקונטקסט. ואם אנחנו פועלים- יש לזה סיבה אמיתית. אין לנו שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. בפעם הבאה שהסורים ישתמשו בהגנה אווירית נגד מטוסינו- נשמיד אותם בלי לחשוב פעמיים. בנושא הזה לא תהיה פשרה".



השר ישראל כץ. צילום: פלאש 90
השר ישראל כץ. צילום: פלאש 90



"הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא מתח עם רוסיה, אבל ביטחון ישראל מעל הכל. אבל אם נזהה הברחת נשק מסוריה, אז אנחנו נפעל". על עזה הוא הוסיף: "אין לנו עניין בהסלמה. לא נכיל שום פרובוקציה. נגיב על כל ירי מדרום בצורה עוצמתית. גם בצפון- אם נזהה הברחה, נסכל אותה".

גם חבר הכנסת יהודה גליק צידד בדעתו של השר כ"ץ ואמר כי "אין שום סיבה הגיונית ללכת עכשיו לבחירות. אני מציע לכולם לא לקבל החלטות מהבטן, לקחת נשימה ארוכה ולקבל החלטות מהראש. הראש אומר שהממשלה הזאת יכולה וצריכה להחזיק עד יומה האחרון בעוד שנתיים וחצי".



כבר לא? בנימין נתניהו ומשה כחלון, צילום: פלאש 90
כבר לא? בנימין נתניהו ומשה כחלון, צילום: פלאש 90



"אם זאת הייתה מפלגה חרדית, הייתם אומרים שזאת סחיטה"



לעומתם, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שנחשבת למקורבת לראש הממשלה, אמרה כי מפלגת הליכוד לא מפחדת מבחירות. "אני קוראת לכולם להתעשת, צריך לקיים ולעמוד בהסכמים קואליציוניים", אמרה השרה בראיון לגל"צ בתוכניתו של ניב רסקין, "שר האוצר כבר פתר משברים קואליציוניים בעבר. אנחנו לא מפחדים מבחירות, לא ייתכן שכל פעם שהליכוד רוצה משהו מפלגה אחרת מתנגדת. נפוצץ את הכל על העיקרון, העיקרון הוא שהסכמים קואליציוניים צריך לקיים", הוסיפה רגב.



"זה לא עניין תקציבי ולאוצר אין סמכות לעצור את זה. בפגישה שערך ראש הממשלה עם אנשי רשות השידור הוצגו לפני נתניהו נתונים חדשים. שר האוצר משה כחלון יכול לפעול רק כשיש חריגה תקציבית. רשות השידור עולה פחות מהתאגיד, והם מוכנים ללכת על פחות מזה" והוסיפה כי "אם זאת הייתה מפלגה חרדית הייתם אומרים סוחטים את הליכוד, אבל בגלל שזה מתאים לאג'נדה שלכם אתם תומכים בזה".



בנוסף לכך, התייחסה רגב לטענות החרדים כי הפגישה התקיימה בשבת, ובכך הפרה את הסטטוס קוו והסבירה שמדובר היה במפגש לא פורמלי וכי ראש הממשלה לא יקיים פגישות כאלה בשבת שוב. "אני מסורתית, אני לא הולכת לאירועים ממלכתיים בשישי שבת. עם זאת אני כן נוסעת בשבת, זאת הייתה התייעצות לא פורמלית, ראש הממשלה התנצל על זה וזה לא ייקרה שוב" אמרה. 



בתוך כך, סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי אמר כי "המשבר הקואליציוני פתיר ולכן בחירות הן אופציה אחרונה". סגן השר הוסיף: "הממשלה מכהנת כשנתיים ובפרק זמן זה, הגענו להישגים רבים ומרשימים. עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך בעשייה הענפה ולהותיר את המשבר מאחורינו, על אחת כמה וכמה שלפנינו ניצבים אתגרים גדולים בתחומים רבים.  במקרה של לבחירות, נמשיך להנהיג את המדינה, ולהערכתי, הרכב הקואליציה יהיה זהה להרכבה הנוכחי ולכן האפשרות האחרונה שעלינו לשים על השולחן היא הליכה לבחירות".