"אני לא מבקש מאף אחד לשחזר את מעשיי, אבל בתור חבר כנסת ערבי אני דואג לעניין האסירים, שהפך לעניין מרכזי בעולם", כך אמר היום (שני) באסל גטאס, שניסה להסביר בראיון בגל צה"ל מדוע הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא, עבירה עליה ירצה שנתיים מאסר ובגינה התפטר מהכנסת לאחר הסדר טיעון עם הפרקליטות. 



גטאס הבהיר בראיון כי הוא רואה באסירים הביטחוניים הפלסטיניים אליהם הבריח את הטלפונים כ"לוחמי חופש". הוא הסביר: "הם לוחמי חירות בעיני עמם. ולוחמי חירות עושים טעויות במאבק". עם זאת הבהיר כי הוא "נגד הרג של אזרחים ומטיף למאבק אזרחי". 



גטאס גער במגיש התוכנית ניב רסקין, ששאל אותו מדוע לא פעל בכלים פרלמנטריים בנושא האסירים, בהיותו חבר כנסת. "אל תטיף לי מוסר ניב רסקין, לא גנבתי ולא אנסתי כמו נשיא המדינה שלכם", אמר בכעס גאטס, שהתכוון כמובן למשה קצב. כאשר רסקין ניסה להגיד לו שקצב היה גם הנשיא שלו בהיותו אזרח ישראלי, הוא אמר: "נשיא אנס הוא לא הנשיא שלי". 



נשיא אנס הוא לא הנשיא שלי". באסל גטאס
נשיא אנס הוא לא הנשיא שלי". באסל גטאס



גטאס אף ניסה להסביר כי עשה את מעשיו כיוון שלטענתו עושים עוול לאסירים הביטחוניים: "הם רוצים טלפון וקשר עם העולם". כשרסקין ניסה להסביר לו שיש  חוק במדינה, גטאס הסביר: "זה לא חוק. הם ביקשו טלפון ציבורי אחד, ולכל אדם וכל אסיר יהיה רק מספר אחד שהוא יוכל להתקשר אליו. רק תנו להם קשר עם המשפחות. אפילו רוצח סדרתי יכול להתקשר למי שהוא רוצה ולקבל ביקורים של כל הקרובים והמשפחה שלו. עדיין יש לי אמונה שיש בכם אנושיות".



"קארים יונס ועוד 14 אסירים אחרים היו כבר צריכים להיות משוחררים ב-2014. הם עשרים ומשהו שנה יושבים בכלא.  אבל מישהו שהיה בן 21 ושילם את המחיר, למה שישלם פי שלושה ופי ארבעה מכל אחד אחר, זה בניגוד לעמדות בינלאומיות"., הוסיף גטאס. 



גטאס הבהיר כי ירצה את עונשו בכלא: "לא אבקש חנינה מהנשיא. גם אם הכנסת הזאת הייתה מוציאה את ימיה. לא הייתי מתכוון לרוץ שוב. עשיתי כבר דברים, ואני כבר בן 61."