"אני יכול להגיד בוודאות שאין שום אופציה לשום ממשלה אלטרנטיבית. ראיתי שמישהו משתעשע ברעיון. אופציה כזאת לא קיימת", כך הבהיר היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן שהתייחס למשבר הפוליטי החריף סביב הקמתו של תאגיד השידור הציבורי. "לגבי התאגיד - אף אחד לא רוצה בחירות. לכן אנו צריכים להתנהל על פי השכל הישר. כשמתנהלים מחוץ לגבולות השכל הישר אפשר להידרדר לבחירות שלא נחוצות למדינת ישראל ולאותם אתגרים בטחונים שאנו מתמודדים איתם", אמר ליברמן. 

לדברי שר הביטחון ניתן להגיע לפתרון מוסכם בנושא:
 "צריך למצוא נוסחה ואנו במאמץ לא גדול ובהבנה שכולנו אנשים הגיוניים יכולים לעשות זאת. צריך לשמור על כבודו של ראש הממשלה והוא צריך לשמור על כל שריו. אנו כולנו רוצים לשמור עליו והוא עלינו. נצליח למצוא פה פתרון יצירתי שגם כולנו יוכלו לחיות אתו".

ליברמן התייחס לפרשת רב מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין והדגיש:
 "כל מי שתומך ברב לוינשטיין מקריב את המכינה הקדם צבאית בעלי שהיא מכינה חשובה שחנכה עשרות ומאות חיילים טובים. אין בעיה עם המכינה אלא עם אדם שפועל בניגוד לערכי צה"ל. אנו רוצים לשמור על המכינה אך גם על הערכים של צה"ל". שר הביטחון אף איים: "באותן תקנות של המכינות הקדם צבאיות יש סעיף מפורש, 13 ג' שהוא מחייב. הסעיף אומר שהמכינה לא תקיים פעילות המנוגדת לערכי מדינת ישראל וצה"ל. יש פה השתלחות גורפת בחיילות צה"ל, זה לא יכול להתקיים בכותלי מכינה קדם צבאית. זה לא דבר שנעבור עליו לסדר היום". 

הרב יגאל לוינשטיין. צילום מסך
הרב יגאל לוינשטיין. צילום מסך

ליברמן התייחס ל
מצב הביטחוני המתוח בצפון ובדרום והזהיר: "אנחנו תמיד נפעל שמתקיים אחד משלושת התנאים. המקרה הראשון שיש ירי על שטח ריבוני של מדינת ישראל. בנוסף נפעל כשתהיה העברת נשק משמעותית לאחד מארגוני הטרור. ברגע שמועבר להם נשק ואנו מזהים את זה נפעל. התנאי השלישי זה פצצה מתקתקת. אם יש פיגוע טרור בדרך, אם נוכל לעצור את אותם מפגעים נעצור אותם". 

ליברמן התייחס לזימון שקיבל שגריר ישראל בסוריה ביום שישי בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה ואמר: "זאת לא שיחת נזיפה אלא שיחת הבהרה. הרוסים הבהירו מה הנקודות המעניינות אותן. מה הזווית שלהם. הבהרנו מה העמדה שלנו. ואנו שומרים על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה כמה שנים מאז התחילה אותה מלחמת אזרחים בסוריה. כל הזמן ערוצי התקשורת פתוחים. אנו לא רוצים להתערב לא בעד אסד ולא נגד אסד, אבל יחד עם זאת בכל פעם שנזהה העברת נשק משמעותית לארגון טרור נפעל". 

"לא רוצים להתערב בעד או נגד אסד". ליברמן. צילום: אריאל חרמוני
"לא רוצים להתערב בעד או נגד אסד". ליברמן. צילום: אריאל חרמוני


יו"ר הבית היהודי תקף בישיבת סיעת הבית היהודי את דבריו של ליברמן בנושא הרב לוינשטיין והדגיש: "לצערי שר הביטחון מנסה לעשות פוליטיקה על הגב של חייל צה"ל. הוא פועל נגד הציונות הדתית לאתגר עצמו ולקושש קולות ופוגע במרקם של צה"ל. אין לנו צבא אחר. כמובן שלא ניתן לזה יד. אני מבקש מרה"מ שיקרא אותו לסדר . שינהג באחריות, וילמד מהרמטכ"ל איך לנהוג באחריות בכל הנוגע למרקם העדין של החברה הישראלית. כולנו שרתנו בצה"ל ויודעים שאין לנו צבא אחר ולא כדאי לשחק עם הדבר הזה".