נוהל חדש שצפוי להיות מוכרז היום (שלישי) על ידי המשרד האמריקאי לביטחון פנים, יאסור על נוסעים של 12 חברות תעופה מהמזרח התיכון וצפון אפריקה לעלות למטוס כאשר עליהם מכשירים אלקטרונים הגדולים יותר מטלפונים ניידים. ההוראה החדשה הגיעה בעקבות איום טרור שלא פורט.



המשרד לביטחון פנים צפוי להכריז היום על האיסור החדש. הבכירים שסיפרו את הדברים לרויטרס ציינו כי הנושא נשקל מזה מספר שבועות, אז למדו הרשויות על האיום לראשונה. אחד המקורות ציין כי האיסור יהיה תקף עבור כעשר חברות תעופה ממדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. מוקדם יותר דווח כי האיסור יהיה תקף כלפי חברות מירדן ומערב הסעודית.



חברות אמריקאיות לא היו כלולות באיסור כך אמרו הבכירים. נוסעי חברות אלו יוכלו לשאת את המטען שלהם, כולל טאבלטים, DVD נייד, מחשבים ניידים ומצלמות.



ב-CNN צוין כי האיסור על מכשירים אלקטרונים קשור לאל קאעידה וכי חלק מהמידע על איום הטרור הגיע מפשיטה שערכו הכוחות האמריקאים בתימן. בכיר בחברת תעופה אמר ל-CNN כי קיים חשש מנוסעים שמגיעים ממדינות מסויימות. הם הוסיפו כי הם מאמינים כי האיום ינוטרל במידה והנוסע יעבור דרך עיר נוספת עם נהלי מיון נוספים, אמינים יותר. ההוראה היא להבטיח אמצעי אבטחה משופרים בשדות תעופה נבחרים במשך זמן מוגבל.