ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים כי רוסיה לא שמה על ישראל מגבלות חדשות בפעילותה בסוריה. נתניהו אמר לכתבים כי הוא הבהיר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ישראל תמשיך לתקוף בשטחי המדינה. "אם יש היתכנות מבצעית ומודיעין – אנחנו תוקפים, וכך זה יימשך", אמר ראש הממשלה לכתבים המדיניים השוהים איתו בביקורו בסין.



דבריו של ראש הממשלה באים לאור הערכות קודמות כי רוסיה ומשטר אסד שינו את מדיניותן לגבי הפעילות של ישראל בסוריה, אליה לא הגיבו עד כה. לפי פרסומים זרים, ישראל תקפה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה לפחות 12 פעמים בשטחי המדינה במטרה למנוע נשק מתקדם שמועבר לחזבאללה. כזכור, בשבוע שעבר מטוסים ישראלים ששהו בשמי סוריה הותקפו על ידי טילי נ"מ שיורטו על ידי "חץ". בגלל שהאירוע הביא לפיצוצים שנשמעו בישראל ולאזעקות, צה"ל נאלץ להודות בתקיפה ו"מרחב ההכחשה" ששמר נפרץ. 



השבוע הושמד רכב בסוריה, הנהג נהרג. צילום: מהעיתונות הערבית



לפי דיווחים בסוריה, מטוסים ישראלים תקפו פעם נוספת ביום ראשון והרגו פעיל המקורב לאסד - ככל הנראה ממיליציה המוזהה איתו או עם חזבאללה. אתמול דיווח ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, כי צבא סוריה הפיל מטוס ישראלי ללא טייס מעל לעיר קונייטרה שבגולן הסורי. משרד ההגנה הסורי הודיע כי מערך ההגנה האווירי בצבא סוריה הפיל מטוס ללא טייס בפרברי קונייטרה. בצה"ל אישרו כי מזל"ט מסוג רוכב שמיים נפל מעל שטחי סוריה וכי הצבא בוחן את נסיבות האירוע. כמו כן הוסיפו בצה"ל כי אין חשש לדליפת מידע.