צה"ל סיים היום (שלישי) תרגיל פתע מיוחד בדרום שנועד לבדוק את מוכנותה של כל עוצבת סיני וכשירותה במתאר של רצועת עזה. אף שהתרגיל נקבע מראש ומקור צבאי בכיר אמר כי אין לעיתוי קשר למתיחות באזור, הרי הוא מאפשר לבדוק את המוכנות לקראת החגים, במקרה שאזור הגבול יתחמם. זה היה תרגיל הפתע המטכ"לי הגדול ביותר השנה. 

התרגיל היה במסגרת המדיניות של הרמטכ"ל גדי איזנקוט שהדגיש היום בהרצאה בכנס לזכרו של מאיר דגן כי הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג למוכנותו וכשירותו של צה"ל בכלל ויחידות המילואים שלו בפרט.

במסגרת התרגיל שהחל ביום ראשון ונמשך שלושה ימים  גויסו באופן פתאומי באמצעות הודעות  מהירות 2,000 מחיילי המילואים של האוגדה והגיעו ליחידות מחסני החירום שלהם.  וכוח של גדוד כולל יחידת הסיור הצטייד עלה על כלי רכב ויצא מיד גם לפעילות של יממה שבמסגרתה היה גם תרגיל אש.

במקביל לתרגיל הפתע התקיימו גם בקורות פתע של  אגף טכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשות אלוף אהרון חליווה לבדוק את כשירות הציוד של האוגדה. תרגיל הפתע נוצל גם לביקורת של שבעים אנשי מילואים של מבקר צה"ל.

זו הפעם הראשונה שצה"ל מקיים תרגיל פתע שכולל גם בקורות של אט"ל ושל מבקר צה"ל. בלי קשר לתרגיל הפתע קיים פקוד צפון תרגיל קטן בהיקפו שנועד לבדוק את תפקוד מפקדת הפקוד בתרחיש של "התפרצות" בגבול הצפון מצד חיזבאללה.