השר אביגדור ליברמן אמר הערב (שלישי) כי "האיחוד האירופי מכין הסתערות על ישראל". "אני מניח שזה יקרה לקראת סוף השנה, לקראת תום מערכות הבחירות במדינות אירופה. המצב נפיץ וצריך להתנהג בחכמה ולפי השכל הישר", אמר ליברמן כשהוא קושר את העניין גם למשבר הקואליציוני האחרון. "זה נכון מעניינים מדיניים ועד עניין התאגיד". 

ליברמן נשא את הדברים בכנס מאיר דגן לעניינים אסטרטגיים במכללה האקדמית נתניה. הוא החל את דבריו במה שאפשר לפרש כהתייחסות למתיחות הגואה מול סוריה. "כאשר אנחנו מזהים נשק משמעותי לאחד מארגוני הטרור אנחנו תוקפים. אם אפשר לעצור – עוצרים. אנחנו לא רוצים להיכנס לקלחת זו או אחרת. אנחנו במצב נפיץ וצריך להיות חכמים ולא רק צודקים. לא צריך להוסיף לאיומים", אמר.
ליברמן התייחס גם לממשל האמריקאי החדש ואמר: "אין לנו אופציה לריב עם ממשל טראמפ, אז היו לנו שמונה שנים קשות עם אובמה וכרגע יש ממשל רפובליקני טהור – הסנאט, קונגרס וכמובן בבית הלבן יש נשיא רפובליקני אוהד. צריך להבין שמתייחסים אלינו ברצינות בכל הקשור לחקיקות השונות. במונחים ישראליים כל אחד מדבר במונחים של פריימריז ולאו דווקא חושב על ההשלכות של איך זה מתקבל בצד השני של האוקיאנוס. במציאות שאנחנו חיים בה חייבים להיות מאוד מאוד זהירים. מה שמיועד למרכז הליכוד מגיע גם למקומות אחרים".