סרן (במיל׳) אלחנן ברזנר התמוטט ומת היום (שלישי) בתום מירוץ צבאי שנערך באזור הבקעה. כך אישר הערב דובר צה"ל.  הוא איבד את הכרתו בסוף הריצה, וקיבל טיפול רפואי במקום, אך צוותי החירום נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת חקירה שתבדוק את הנסיבות. נפתחה חקירת מצ"ח. 


ברזנר, בן 36 מקצרין, הותיר אחרי אישה ושני ילדים. הלוויתו תערך מחר בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. 

במרץ 2016 מת במהלך ריצה רב"ט יהודה סויסה, בן 18, מבית עוזיאל, יממה אחת בלבד לאחר שהתגייס לצה"ל במהלך אימון כושר. סויסה עבר את כל שלבי המיון לקראת הגיוס וביום השני שלו בצה"ל הוא יצא יחד עם חבריו למחלקה לבוחן כשירות גופנית שגרתי, בוחן בראור, הכולל ריצת שני ק"מ. במהלך האימון הוא חש ברע ורגעים לאחר מכן הוא התמוטט על הרצפה. חובש צבאי שהגיע לטפל בו הזעיק כוח רפואה ובמקביל הוזנק לבסיס מסוק צבאי לפנותו. המסוק פינה אותו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע אולם מאמצי ההחייאה לא צלחו ויהודה נפטר.

הודעה נמסרה למשפחתו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה" עוד נמסר כי "מפקד עוצבת 'הפלדה', תת-אלוף נדב פדן, הורה על השהיית כלל הפעולות העצימות ביחידות האוגדה עד להשלמת התחקיר הראשוני".

בשנה האחרונה נהרגו כמה חיילים בתאונות אימונים קשות. בנובמבר, עידו בן ארי, מפקד טנק בחטיבה 401, בן 20, מרמת השרון, נהרג בנובמבר כתוצאה מהתהפכות טנק במהלך אימון ברמת הגולן, כך מסר דובר צה"ל. כתוצאה מההתהפכות נפצעו שלושה חיילים נוספים באורח קל, אשר פונו לבית חולים לקבלת המשך טיפול רפואי.  

בספטמבר נפצע חייל באורח קשה בראשו במהלך אימון בבסיס שיזפון בדרום הארץ. במהלך תרגול פריקה על יבש מטנק מרכבה סימן 4, פגע הקנה בראשו של מפקד הטנק ופצע אותו קשה במקום. חייל נוסף נפגע באורח קל. החייל פונה במסוק לבית החולים סורוקה.

בחודש מרץ אירעה תאונת אימונים חמורה, גם היא בחטיבה 401. צוות של חטיבת השיריון ירה פגז "חלולן" ופגע בטנק אחר. איש לא נפגע אך נזק נגרם לטנק, מדגם מרכבה סימן 4. האימון שהתקיים הבוקר הופסק. ככל הנראה הכוח שביצע "ירי מהיר" עשה זאת מבלי שזיהה מטרות. בצה"ל מתחקרים את נסיבות התקרית. האימון הופסק בהנחיית מפקד האוגדה עד להשלמת התחקיר הראשוני.