המשבר המחריף בקואליציה סביב סוגיית התאגיד הציבורי:  בערוץ 2 דווח הערב (שלישי) כי שר האוצר משה כחלון לא מתכוון "לשבת על הגדר" בשביל מנהלי התאגיד, והנושא לא אמור להוות בעיה במו"מ עם נתניהו והליכוד בנושא. בנוסף, הובא ציטוט של כחלון משיחה שלו עם בכירי גל"צ: "אותי מעניין שהתאגיד יעלה בזמן, מה אכפת לי מי המנהלים? מה הם הגיסים שלי?". 



בתוך כך, גורמים בסביבת ראש הממשלה התייחסו להודעה אתמול על מינויה של גאולה אבן למגישת מהדורת החדשות של התאגיד, ואמרו ל"מעריב אונליין" כי " העובדה שמינו את אבן בדיוק בתזמון הזה היא סוג של תקיעת אצבע בעינו של ראש הממשלה. זה מראה כי גם ראשי התאגיד רוצים בהסלמה של המצב ולא בהרגעתו". 

בתוך כך, גובר המתח בנושא וביום חמישי הקרוב צפויה פגישה מכריעה בין כחלון לנתניהו, במטרה לסיים את הנתק. נתניהו אמור לחזור ביום חמישי מהביקור המדיני בסין. היום התייחס לנושא שר האוצר ואמר : "אני לא מכיר שום דבר מאז ההבנות האחרונות של יום חמישי האחרון (לפני שנתניהו חזר בו מההסכמה שהתאגיד יקום). הכל ספינים מעבר לזה". 

הפגנה נגד סגירת רשות השידור. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה נגד סגירת רשות השידור. צילום: אבשלום ששוני


היום, לאחר שגורמים בסביבת ראש הממשלה הבהירו כי הוא לא מוכן לקבל את הצעות הפשרה האחרונות, התייחס שר האוצר למשבר במהלך ועידת "דה מרקר" וסיפר על השתלשלות האירועים, כשהוא גם מכוון לאנשי הליכוד ואומר: "אם הם רוצים בחירות, יהיו בחירות. אני מוכן".

כחלון גם עקץ את אנשי התאגיד, והתייחס לעתיד עובדי רשות השידור: "דיברתי עם אנשי התאגיד על קליטה נוספת, אך לא דיברתי עם אלדד קובלנץ יותר מפעם אחת בחיי. אנחנו נעשה סידור כדי לתת מענה לאנשים שנקלעו לבעיה. הייתי עושה את זה גם בלי כל המשבר הזה. תפקידו של שר האוצר, לטוב ולרע, הוא תפקיד מרתק ומהנה. משרד האוצר הוא משרד חזק. אני לא חושש ללכת לבחירות. מה שיבוא - יבוא. אני באתי לפוליטיקה בשביל מה? בשביל לשנות. הרי הייתי בחוץ כבר". 

"התאגיד יקום ויינתן פתרון לעובדי רשות השידור, להם נגרם עוול". בעניינה של גאולה אבן, עקץ את ראשי התאגיד: "היא בת זוג של חבר שלי, גדעון. אין לי ספק שראשי התאגיד ישבו כמה חודשים, ישבו, שקלו - והגיעו למסקנה שאתמול צריך למנות אותה. אני לא ממנה ולא מפטר את ראשי התאגיד. לא מכיר דרישה לפטר אותם. לא דיברתי עם ראשי התאגיד, פעם אחת ישבתי עם אלדד קובלנץ וזהו. הקווים האדומים שלי זה הכסף הציבורי. אני לא מתכוון לחרוג באגורה. אם נחרוג, אנחנו לא שם".