ההופעה בתחפושת של דונלד דאק, הפסל משוקולד בדמותו, הריב עם מדונה והקשר לאקסל רוז. בשבת הקרובה יחגוג סר אלטון ג'ון את יום הולדתו ה־70, ולכבוד המאורע החגיגי דנה קסלר מגישה לכם 30 עובדות מעניינות על כוכב הפופ. 



1.
לפני שפרץ כאמן סולו, אלטון ג’ון – אז עוד קראו לו רג’י דווייט – ניגן במספר להקות. בגיל 13 הוא היה האורגניסט של להקת The Corvettes. בגיל 15, הוא הקים את להקת בלוזולוג’י. בהתחלה הם ניגנו קאברים של אמני בלוז אמריקאים ובהמשך החלו להתפרנס כלהקת הליווי של אמנים אמריקאים כמו The Isley Brothers, פאטי לה־בל והבלובלס, כשאלה באו להופיע באנגליה. הלהקה אף השיגה חוזה הקלטות והוציאה כמה סינגלים כושלים. דווייט פרש ב־1967, והלהקה התפרקה כעבור שנה.



להקת בלוזולוג'י, אלטון ג'ון



2. ג’ון, שנולד בשם רג’ינלד קנת’ דווייט, אימץ את השם אלטון ג’ון בתחילת קריירת הסולו שלו. השם בנוי משמות שניים מחברי להקת בלוזולוג’י: הסקסופוניסט אלטון דין והזמר לונג ג’ון באלדרי. השניים כבר לא בחיים. מאז 1974, שמו החוקי המלא הוא אלטון הרקולס ג’ון. את השם הרקולס בחר על שם הסוס בסיטקום הבריטי הקלאסי Steptoe and Son.



3. אלטון ג’ון לא כותב את הטקסטים שלו – הוא רק מלחין. מאחורי הטקסטים עומד התמלילן ברני טופין, שאיתו עובד אלטון בצמידות מתחילת הקריירה שלו. השניים נפגשו דרך מודעה ששניהם ענו עליה, של חברת תקליטים שחיפשה כישרונות צעירים ב־1967. ג’ון היה בן 20, טופין היה בן 17. אף אחד מהם לא התקבל ללייבל, אבל הם שודכו אחד לשני. במשך מחצית השנה הראשונה של עבודה משותפת השניים אפילו לא נפגשו, אלא תקשרו באמצעות הדואר. ברני היה שולח לג’ון טקסטים וג’ון היה מלחין אותם. לטענת טופין, ישנם שירים שג’ון בטוח שנכתבו עליו, ולמעשה טופין כתב אותם על עצמו. השיטה עדיין עובדת נהדר, והשנה הם חוגגים 50 שנות עבודה משותפת. 




4.
סינגל הסולו הראשון של אלטון ג’ון היה I’ve Been Loving You והוא יצא ב־1968. אלבומו הראשון, Empty Sky, יצא ב־1969, אך הקריירה שלו המריאה באמת רק עם צאת אלבומו השני, הסלף־טייטלד, שיצא כעבור שנה, והכיל את להיט הפריצה שלו, Your Song. 

Empty Sky אלטון ג'ון בכריכת האלבום


5. אלטון ג’ון מנגן פסנתר מגיל 3. בגיל 11 הוא זכה במלגת לימודים לאקדמיה המלכותית למוזיקה ולמד שם במשך חמש שנים.

6. הוא קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת השנייה ב־1998 וכך הפך לסר אלטון ג’ון.

7. אלטון ג’ון עשה אודישנים לשתי להקות הרוק המתקדם הענקיות קינג קרימזון וג’נטל ג’ייאנט. הוא לא התקבל לאף אחת מהן.

8. הוא ניגן פסנתר באלבומיהם של אינספור אמנים גדולים, ביניהם ג’ון לנון, בוב דילן, רוד סטיוארט ובון ג’ובי.

9. ג’ון זכה בחמישה פרסי גראמי, באוסקר ופרס גלובוס הזהב על שירו מהפסקול של “מלך האריות”,
Can You Feel The Love Tonight, שיצא ב־1994. 


10.
האיש תמיד ידע לתת שואו, ובו אאוטפיטים משוגעים ומנצנצים, משקפיים מצחיקות ומוגזמות ונעלי פלטפורמה ענקיות. ב־1980 הופיע בסנטרל פארק בניו יורק מחופש לדונלד דאק.

11. אחד הגימיקים שלו בתחילת דרכו היה לעשות עמידת ידיים על הפסנתר.

12. ג’ון מאוד אוהב פרחים, והוא נוהג לבזבז עליהם סכומי עתק.

13.הוא מקדיש הרבה מזמנו ומכספו לקידום חקר האיידס ושלל נושאים הקשורים לזכויות להט"בים.

14. ג'ון היה בארץ כמה פעמים. ב־1980 הוא הופיע בהיכל התרבות בתל אביב ובבנייני האומה בירושלים. הביקור השני שלו בארץ, ב־1993, לווה  בשערורייה. הוא הגיע משדה התעופה למלון הילטון, ראה שכל המלון מלא בצלמים, אז מיד נמלט בחזרה לנתב"ג וברח מכאן. לאחר יממה בלונדון ושכנועים נמרצים של האמרגן הישראלי הסכים ג'ון לשוב לישראל, בסמוך לתחילת המופע ובסוף בכל זאת הופיע בפארק הירקון. בקיץ 2010 הגיע ג'ון בפעם השלישית לישראל, והופיע באצטדיון רמת גן, דווקא בתקופה שבה שלל אמנים – מאלביס קוסטלו ועד הפיקסיז – ביטלו את הופעותיהם בארץ אחרי אירועי המשט לעזה. וב־26 במאי 2016 הוא הופיע בפעם הרביעית בישראל, לעיני כ־40,000 צופים בפארק הירקון,

15. במהלך חייו הוא נאבק בבעיות סמים ובבולימיה. 

16. בתור ילד אלטון בכלל לא היה זקוק למשקפיים, הוא החל להרכיב אותם כדי לחקות את באדי הולי. אומרים ששנים של הרכבת משקפיים שלא לצורך הן מה שהרס לו את הראייה, עד שהוא באמת נזקק להם.





17. ב־2005 ערך מותג השוקולד הבריטי קדבורי סקר: מיהו הכוכב הפופולרי ביותר בבריטניה? ג’ון זכה, ובמוזיאון מדאם טוסו בלונדון הוצב פסל ענק של הכוכב העשוי מ־126 ק”ג שוקולד חלב של קדבורי. זאת נוסף לפסל השעווה הרגיל שלו, שבעת בנייתו הפך אותו לכוכב הרוק שמופיע סולו – לא כחלק מלהקה – הראשון שזכה להפוך לפסל במדאם טוסו.

18. במהלך הקריירה הוא הקליט שורה ארוכה של דואטים, ואפילו הוציא אלבום המוקדש כולו לדואטים ב־1993. בין היתר שר ג’ון עם ג’ורג’ מייקל, לאונרד כהן, גלאדיס נייט, קיקי די, קיי. די. לאנג, ליטל ריצ’רד, ניק קרשו, בילי ג’ואל ורבים אחרים.

19. הוא השתתף בכמה סרטים, בהם אופרת הרוק “טומי” של להקת המי. בקיץ הקרוב הוא עומד לשחק לצד ג’וליאן מור והאלי ברי בקומדיית הריגול החדשה Kingsman: The Golden Circle, שהוא סרט המשך ל”קינגסמן: השירות החשאי".

20. ג’ון ידוע כדיווה ופרימדונה עם נטייה להתקפי זעם.


21. במהלך הקריירה שלו מכר ג'ון יותר מ־300 מיליון תקליטים, מה שהופך אותו לאחד האמנים הנמכרים ביותר בעולם, והוא נתן יותר מ־3,000 הופעות בלמעלה מ־80 מדינות.

22. ג'ון הספיק להסתכסך בחייו עם כוכבים רבים, אבל ריביו המתוקשרים ביותר היו כנראה אלה עם מדונה, שאת סלידתו ממנה הוא מעולם לא הסתיר. רק ב־2012 הוא אמר בראיון לערוץ טלוויזיה אוסטרלי כי הדיווה האמריקאית “גמרה את הקריירה שלה, המופע שלה הוא נפילה”.

המופע שלה הוא נפילה",מדונה"


23.
ג'ון מחזיק ב־58 להיטים שנכנסו לטופ 40 במצעד האמריקאי (מתוכם 29 נכנסו לטופ 10, הישג שעברו רק מדונה והביטלס). הוא גם מחזיק בסינגל השני הכי נמכר בכל הזמנים (אחרי White Christmas של בינג קרוסבי) – Candle in the Wind, שכתב בתחילת שנות ה־70 על מרילין מונרו והקליט מחדש ב־1997, בעקבות מותה של חברתו הטובה, הנסיכה דיאנה. הגרסה החדשה מכרה כמו לחמניות חמות.

24. ב־1976 אלטון ג'ון אמר בראיון שהוא ביסקסואל. ב־1984 נישא לטכנאית ההקלטות הגרמנייה רנטה בלואל – אולי כסיפור כיסוי – ורק לאחר גירושיהם, ב־1988, הודה בראיון כי הוא הומוסקסואל.

25. אלטון ג'ון ובעלו הפרסומאי והקולנוען דיוויד פרניש החלו לצאת ב־1993. ב־2005 הם מיסדו את יחסיהם באיחוד אזרחי. וב־2014, חמש דקות אחרי שנישואים חד־מיניים אושרו באנגליה, הם סוף־סוף התחתנו בטקס חגיגי, אחרי 21 שנה ביחד.

26. לג'ון ולפרניש שני ילדים: זאכרי בן ה־6 ואלייז'ה בן ה־4. השניים נולדו מאותה אם פונדקאית, שזהותה מעולם לא נחשפה. ליידי גאגא היא הסנדקית שלהם.

27. ג’ון משמש כסנדק לעשרה ילדים, בהם שון לנון (בנם של ג'ון לנון ויוקו אונו), ילדיהם של דייוויד וויקטוריה בקהאם ובנה של אליזבת הארלי.

28. אלבומו השביעי, האלבום הכפול
Goodbye Yellow Brick Road מ־1973, נחשב לפסגת היצירה של אלטון ג'ון.

29. ג'ון צורף לארגון היכל התהילה של הרוקנרול ב־1994 בידי אקסל רוז, סולן להקת גאנס אנד רוזס.
Wonderful Crazy Night ,אלטון ג'ון


30. ג’ון הוציא את אלבומו האחרון, ה־32 במספר, Wonderful Crazy Night, בשנה שעברה, וייתכן שזה יהיה אלבומו האחרון בכלל. על פי הדיווחים, הכוכב מתכוון לצאת לגמלאות אחרי יום הולדתו ה־70, כדילבלות יותר זמן בחיק משפחתו. מצד שני, פורסם כי הוא עוד עומד לכתוב את הפסקול למיוזיקל שיופק על פי “השטן לובשת פראדה”, המיועד לברודוויי, ולכן הוא אולי עוד לא אמר את המילה האחרונה.