השר לביטחון פנים גלעד ארדן הכריז לאחרונה על מדיניות אי הפללה של משתמשי קנאביס. אולם למרות המדיניות המקלה של הממשלה, בית משפט השלום בתל אביב שלח השבוע תושב רמת גן בן 52 לשבעה חודשי מאסר – בגין החזקה של פחות מגרם חשיש. השופט לא קיבל את טענתו של הנאשם, כי הוא צורך סמים כדי להתמודד עם פוסט טראומה, ממנה הוא סובל מאז שרותו הצבא. הוא לקח בחשבון כי נגד הנאשם עומד מאסר על תנאי בן חצי שנה בגין עבירות קודמות וכן גזר עליו חודש מאסר נוסף. סנגורו כבר הודיע כי יערער על ההחלטה.
 
על פי כתב האישום שהגישה התביעה המשטרתית, במרץ 2014, בחיפוש בדירתו של הנאשם, אב לחמישה, ברמת גן, נמצא "סם מסוכן מסוג חשיש לצריכתו העצמית במשקל 0.5477 גרם נטו ו-0.4313 גרם נטו מבלי שיש בידיו רשיון או היתר". כתב האישום ייחס לו עבירה של החזקה ושימוש בסמים לצריכה עצמית. הנאשם חתם על הסדר טיעון, במסגרתו הודה בביצוע העבירה ללא הסכמה לעניין העונש.

קנאביס רפואי. צילום: רויטרס
קנאביס רפואי. צילום: רויטרס

 
סנגורו, עורך הדין בני נוימן מהסנגוריה הציבורית, ביקש שלא לגזור עליו עונש מאסר בפועל. לבית המשפט הוגש תסקיר מבחן, לפיו הנאשם מתקיים מקצבת ביטוח לאומי על רקע בעיות נפשיות. לחובתו 17 הרשעות קודמות מתחום האלימות, הרכוש והסמים. מזה כשמונה שנים הוא צורך קנאביס, מאחר שלדבריו, זהו הטיפול היחיד שמפחית את תסמיני הדחק שמהם הוא סובל. באמצעות הפסיכיאטר שלו, הוא פועל לקבלת אישור חוקי לשימוש בקנאביס, אך אינו עומד בקריטריונים הנדרשים. 
 

המשטרה טענה כי הוא אינו מנסה לשנות את דרכיו ולכן יש לשלוח אותו לכלא. השופט שמואל מלמד כתב בהחלטתו כי "הנאשם בפה מלא מבקש להמשיך לעשות שימוש בסם. עליו לשאת מחיר של שימוש כזה. למרות כמות הסם הקטנה על הנאשם לשלם את חובו החברתי, לאור התנהלותו הבעייתית". הוא גזר עליו כאמור שבעה חודשי מאסר בפועל ועוד חודשיים מאסר על תנאי. אך השופט מלמד הסכים לעיכוב ביצוע העונש, לצורך ערעור.