במהלך השבוע האחרון הוגש כתב אישום נגד חסיד גור אלעזר ויגדרוביץ', המואשם בגין הטמנת סמים בחפציהם של ח', גם היא חסידת גור, ובעלה, כאשר ניסו לשוב ארצה מהעיר קייב שבאוקראינה. החשד המרכזי בנוגע לכוונותיו של ויגדרוביץ', הוא הרצון להפליל את האחרונה, כדי לגרום לכך שתורחק מתשעת ילדיה. בשיחה עם אילה חסון ב-103FM סיפרה חברתה, תרצה, על הגיהינום שעברה.



ח', החליטה להתגרש מבעלה ובהחלטה משותפת פנו השניים ליועץ נישואין במטרה לשקם את הקשר. יועץ הנישואין, פ', לא הצליח לסייע לבני הזוג ואף התגרש בעצמו. בין ח' ליועץ הנישואין נוצר קשר זוגי שהוביל לנישואין, דבר שעורר תרעומת קשה מאד בחסידות גור. מאותו רגע הפכו חיי הזוג לגיהינום: מרדפים, מכות קשות וניסיון הרחקה מהילדים. פ' נמלט לשווייץ אך למרות זאת, על פי האישום, הגיעו אליו החסידים, איימו עליו בנשק ובין היתר הכריחו אותו באיומי אקדח להביא את ח' כדי שתחתום על כך שהיא מוותרת על תשעת ילדיה.



בני הזוג נאלצו לעזוב את הארץ, בתחילה לשווייץ ולאחר מכן לאוקראינה. לאחר זמן מה החליטו לשוב ארצה. בשדה התעופה בקייב מצאו בתוך המזוודות שלהם 600 גרם של חשיש, הם נעצרו על ידי האוקראינים ונשלחו למעצר ולאחר מכן למעצר בית. ח' נמצאת בקייב כבר שנה וחצי, מורחקת מישראל והדרכונים שלה מוחרמים על ידי האוקראינים. בנוסף, לטענתה, ישנם גורמים אשר מונעים מילדיה ליצור עמה קשר.




"הכרתי את חני כששתינו היינו בהליכי גירושים עם ילדים קטנים, אבל שני הסיפורים שלנו שונים לחלוטין", סיפרה תרצה, חברתה הקרובה של ח' לאילה חסון. "אני נתקלתי רק בתמיכה, היא מתמודדת עם דברים שקשה לתאר. הילדים שלה הורחקו ממנה, מרעילים אותם עם סיפורים עליה. סיפרו להם שהיא כבר לא שומרת שבת, שהיא יוצאת נגד האדמו"ר, שהיא מופקרת, פיטרו אותה, הרחיקו אותה מהדירה והעמיסו עליה חובות".

כשנשאלה האם ח' מאמינה שהאוקראינים יקבלו את המלצת משטרת ישראל ויסירו מבני הזוג את האחריות ענתה תרצה: "היא מאמינה כי היא חייבת להאמין, כי היא חזקה, אנחנו מקווים שהסיכויים רק הולכים ומשתפרים". חסון ציינה שסיפור זה מזכיר מעט את הסיפור של אסתי וינשטיין, אשר שמה קץ לחייה לאחר שחזרה בשאלה. תרצה אמרה: "המשותף לשתיהן הוא ששתיהן בחרו את הבחירות שלהן ובחרו לבחור בעצמן את גורלן שלהן".