לפני כחודש רעשה המדינה כאשר נחשפה התעללות קשה בקשישים בבית האבות 'נאות כיפת הזהב' בחיפה. דאוד וותד, האח הסיעודי שחשף את ההתעללות, פוטר מהמוסד ונחקר באזהרה במשטרה. בראיון לגבי גזית היום (חמישי) ב-103FM סיפר: "להגיד מה שלומי? זה קשה לי לתאר את זה. כי כל העניין הזה הוא פשוט לא קל. עברו עלינו ימים מאוד קשים. מה שלא ציפיתי לו אף פעם. אנחנו לא התכוונו שהתוכנית תתנהל בצורה כזאת שאני אחשף בכלל. אבל הגלגל הביא אותי לפה שאני אחשף. ומאז החשיפה אני והמשפחה שלי עוברים בעיות של פרנסה. כיום אני לא עובד, אני חוזר לעבוד ביום ראשון בסיעוד במקום אחר. אני חוזר לעבודה בן אדם שבור, חצי בן אדם. זו הבעיה".



גזית שאל האם הוא מצטער על מה שעשה. "אין בן אדם שפוי שיכול להצטער על זה שהוא הציל נפשות", השיב וותד. "כן, אני עובר קושי, מכל הצדדים, אבל זה לא אומר שאני מצטער על זה או שאצטער על זה".






על חקירתו במשטרה סיפר: "אני הופתעתי מהם. זה היה לגיטימי שאני אלך לתת עדות על מה שקרה, כי אני זה שצילמתי. אבל באותו לילה של שבת, התקשרו אלי שאגיע לתחנה ביום ראשון בבוקר. אמרתי בסדר, 'כמה זמן זה ייקח?', שאלתי כי יש לי עבודה. אמרו לי 'שעה'. אז התכוננתי לשעה, שעתיים, שלוש, זה לא משנה. לא הרבה זמן. אבל הייתי שם 12 שעות מהבוקר עד הערב ונתתי עדות. בסוף העדות נחקרתי באזהרה כי הצבתי מצלמה סמויה".




"אמרו לי שהצבתי מצלמה לא חוקית"



"כיום אין נגדי תלונה. אני לא יודע מה קרה עם התיק הזה. אם הוא פתוח או נסגר. הם לא מוסרים כלום. אבל זה אחד הדברים שהיה לי קשה לעבור אותו. הם לא ניסו לשכנע אותי שעברתי על החוק אבל אמרו לי לחתום שאני נחקר באזהרה. שאלתי למה והם אמרו שהצבתי מצלמה לא חוקית. ברור שהם ידעו למה עשיתי את זה, אבל אין לי הסבר למה חקרו אותי ככה".



"כל מי שנגע בסיפור הזה פשוט עובר סבל", הדגיש וותד. "אני עובר את הסבל הזה - גם הכספי והפרנסה וגם החקירות במשטרה, ויש אנשים אחרים, כמו חנין (עובדת במוסד הסיעודי) שגם כן עברה את זה והיא ללא עבודה. ויש עוד מישהי שהיא בקשר איתי כי פיטרו אותה משם לפני שבועיים", סיפר.