אלוף במילואים עמירם לוין הצהיר הערב (חמישי) כי בכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת "העבודה" בפריימריז הקרובים. לוין אמר את הדברים במהלך מפגש עם עשרות פעילים מישובים שונים שהתכנסו בקיבוץ עברון, כדי לשמוע הרצאה שלו בנושא "ביטחון, ניצחון ועתיד מפלגת העבודה". הוא הוסיף כי הוא מקיים סבב פגישות עם מתפקדי המפלגה ברחבי הארץ על מנת לבדוק את השטח.  



לאחרונה, החל מי שהיה אלוף פיקוד צפון בעברו, בהתארגנות לקראת ההתמודדות, תוך הקמת מטה בחירות. יושב ראש המטה, שמואל וזאנה, אמר למעריב אונליין כי "אלוף במיל לוין מסר הערב על כוונתו להתמודד, אך ההכרזה הרשמית תיעשה בתוך כשבועיים מטעמים טכניים, ארגוניים ומשפטיים". כזכור, לוין עלה לכותרות בעבר כשהביע תמיכה בארגון "שוברים שתיקה".



בוז'י הרצוג. מתמודד נוסף הודיע שינסה לתפוס את מקומו. צילום: פלאש 90



עד כה הודיעו על כוונתם להתמודד על ראשות העבודה מול היו"ר המכהן, יצחק בוז'י הרצוג, מספר לא מועט של אנשי ציבור, ביניהם ח"כ עמיר פרץ, ח"כ עומר בר לב, השר לשעבר אבי גבאי, אלוף במילואים יום טוב סמיה וח"כ אראל מרגלית, שאומנם טרם הכריז רשמית, אך ידוע כי הוא מנהל כבר מספר חודשים קמפיין לראשות המפלגה. עד סוף חודש מרץ תכונס ועידת המפלגה שתכלול שני כנסים.



לשכת מפלגת העבודה החליטה כי בסוף החודש תתכנס ועידת מפלגת העבודה שתכריע האם לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. הפריימריז עצמם יתקיימו ביום שני, 3.7.17. במידה ולא ייבחר מועמד בסיבוב ראשון, ברב של מעל 40 אחוזים, יתקיים סיבוב שני שייערך ביום חמישי, 13.7.17. מועד הגשת המועמדות, על פי התקנון, תהיה לא יאוחר מיום הראשון במאי 2017. ספר המפקד נסגר ב-28 לפברואר 2017.