גם אם היינו רוצים שזה יהיה אחרת, מרבית היום שלנו מוקדש לעבודה: שעות ארוכות במשרד, פגישות ממושכות ונסיעות בדרכים. לעתים קרובות אנחנו מגיעים למקום העבודה עוד לפני שאכלנו ארוחת בוקר ויוצאים משם רגע לפני שעת ארוחת הערב.   

כעובדים אנחנו יודעים להיות מאוד יעילים: מתכננים היטב את לוח הזמנים, עומדים במטלות הרבות ושומרים על הספק גבוה. אבל במקרים רבים כשמדובר ברווחה האישית שלנו, אנו נוטים להקפיד פחות. כך לפחות בכל הנוגע לתזונה שלנו בזמן העבודה. 
אנחנו מדלגים על ארוחות בשל לחץ זמן, ואז חוזרים הביתה ובלי חשבון אוכלים מכל הבא ליד. יש מי שאוכל מול המחשב תוך כדי עבודה, בלי לשים לב לכמויות השומן ולקלוריות. אחרים מוצאים את עצמם מנשנשים את הבורקס, העוגיות ושלל הפיתויים הקולינריים שמוגשים במהלך ישיבות. וכולנו שותים עוד ועוד כוסות קפה ואוכלים משהו מתוק כדי להתגבר על העייפות. 

אבל חייבים לזכור: תזונה לא נכונה במהלך העבודה עלולה לגרום לשלל בעיות, בהן עייפות, עצבנות, חוסר ריכוז וירידה בתפוקה, וכמובן היא יכולה להתבטא במספרים המתנוססים על המשקל הביתי. עם בחירות תזונתיות נכונות בעבודה, כולם מרוויחים: העובד פרודוקטיבי יותר ובעל מורל גבוה. המעסיק זוכה ליתרון כלכלי ואפילו רווחי לחברה. אפילו המדינה מרוויחה במקרה כזה עם ירידה בהוצאות על הבריאות, עלייה במקומות תעסוקה ועסקים משגשגים ומתחזקים.  
בשגרת יום העבודה העמוס ניתן לאמץ בקלות שגרת תזונה נכונה, בהתאם לסביבת העבודה ולאופיה. עובדי משמרות, למשל, צריכים לתכנן את ארוחותיהם בצורה שונה מאנשים שעוסקים בעבודה פיזית או מיושבי המשרדים. 
אם אתם עובדים במשמרות, אתם בוודאי חשים בצורך לאכול פחמימות פשוטות בשעות הלילה. הסיבה לכך היא שהפחמימות מעניקות לגוף אנרגיה זמינה, שמסייעת לגוף להמשיך לתפקד בשעות המיועדות לשינה. לכן הקפידו להצטייד במאכל המורכב מפחמימות מורכבות, כמו למשל כריך מדגנים מלאים, דגני בוקר עם סיבים תזונתיים בתוספת יוגורט או חלב ופירות טריים. ובכל מקרה נסו להימנע ממאכלים עתירי סוכר ושומן. אנשי מכירות שנמצאים מרבית שעות היום בדרכים יכולים לקחת איתם לדרך כריך, פירות וירקות וגם חטיפים מדגנים מלאים, שיתרמו לתחושת השובע.  
עובדי המשרדים יכולים לעמוד באתגר התזונתי שכרוך בשעות ארוכות מחוץ לבית. כך למשל, גם אם לא הספקתם לאכול ארוחת בוקר, תוכלו ליהנות מיתרונותיה התזונתיים עד שעתיים־שלוש לאחר הקימה. קחו איתכם לעבודה את מרכיבי הארוחה: למשל "לחמית" באריזה אישית או פריכיות מדגנים מלאים עם גביע גבינה וקופסת ירקות בייבי.
אכלו ארוחת צהריים מסודרת, ואם מתחשק לכם לנשנש, כדאי שיהיו תמיד בהישג יד במגירת השולחן שלכם פירות ומוצרים ארוזים, שיאפשרו ארוחה מדודה ומתונה ומעקב אחר כמות הקלוריות. אם מתחשק לכם נשנוש מלוח, תוכלו לבחור למשל ב"מיני לחמית" בשקית אישית או ב"מיני פריכונים", שאותם אפשר לאכול כמו שהם או בתוספת מטבל גבינה או ממרחים. ואם אתם בעניין של נשנוש מתוק, חטיפי דגנים כמו "פיטנס בר" בשילוב של דגנים מלאים ושוקולד או "עוגיות פיטנס" באריזות אישיות שמכילות דגנים מלאים ושיבולת שועל, יכולים לספק את הצורך. כך תהיו במעקב אחרי הקלוריות שלכם ובעיקר לא תתפתו למזון מהיר ולממתקים מן המכונה. 
ועוד עצה שמתאימה לכולם: שתו מים. קחו איתכם בקבוק כשאתם יוצאים מהבית, הניחו אותו באוטו אם לפניכם יום עמוס בנסיעות או הניחו אותו על העמדה במשרד. ושאלו את עצמכם במהלך היום: כמה מים שתיתי עד כה?  
וכמובן, כדאי לזכור ששמירה על אורח חיים בריא כרוכה גם בפעילות גופנית, בייחוד אם אתם יושבים במשך מרבית שעות היום. העדיפו לעלות במדרגות במקום במעלית, נסו להחנות את הרכב במקום מרוחק ולכו ברגל לעבודה, ובכלל, נסו לשלב בשגרת היומיום שלכם גם פעילות ספורטיבית כלשהי. הרווח יהיה כולו שלכם.
 
עוד כתבות במדור "תזונה נכונה" במעריב