פרשת המטענים: פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד אבישי בן דוד (31) ואבנר הררי (63) בגין ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. בכתב האישום מפורטים האישומים הכוללים הנחת מטעני חבלה ברכביהם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא. "אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים. זה יהיה סדרתי. אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים", אמר בן דוד לפי כתב האישום.



בתקופה הרלוונטית לכתב האישום הררי ובן דוד נהגו להיפגש מעת לעת בחנות הירקות שבבעלותו של הררי בהרצליה. השניים נאשמים כי קשרו קשר כדי לייצר, להכין ולהרכיב מטעני חבלה, וכן להניחם ולהפעילם כנגד קורבנות שונים, על פי הזמנה מוקדמת של אחרים, ובתמורה לתשלום כספי.


במסגרת הקשר, התכונן, חקר ולמד בן דוד את תחום הכנת חומרי הנפץ וחומרי חבלה ולמד באמצעות האינטרנט על חומרי נפץ, חומרי חבלה וחומרים כימיים שונים, בעלי פוטנציאל נפיץ לשם הכנה מטעני חבלה וייעול תוצריהם.



עוד עולה כי בהתאם להזמנה מוקדמת על ידי הררי ואחרים, הכין בן דוד והרכיב את מטעני החבלה המתוארים בדירת מסתור השוכנת בבניין שבו התגורר בראשון לציון, ואשר שימשה אותו במהלך התקופה הרלוונטית לצורך הרכבה והכנת המטענים לשם הטמנתם והפעלתם נגד הקורבנות המבוקשים.



כתב האישום מתאר חמישה אישומים. לבן דוד מיוחסים חמשת האישומים ולהררי מיוחסים שני האישומים המתייחסים למרגלית צנעני ולקובי מוסא.



אבנר הררי. צילום: חן גלילי
אבנר הררי. צילום: חן גלילי



איומים על מרגלית צנעני



על פי האישום הררי הקליט מספר שירים שהושמעו מעת לעת בתחנות רדיו שונות, וביניהן ברדיו 91FM "רדיו לב המדינה", המנוהל על ידי אבי בן בסט. הזמרת מרגלית צנעני הועסקה באותה תקופה כשדרנית בתחנת הרדיו וכבעלת תכנית יומית ששמה "פה זה לא אירופה". מכתב האישום עולה כי הררי ובן דוד קשרו קשר לפיו בן דוד יפעל להכנה, הרכבה והפעלת מטען חבלה נגד צנעני, זאת לאחר סירבה להשמיע את הסינגלים של הררי, ועל מנת לאיים או להטיל עליה ועל מנהל תחנת הרדיו, אימה מפני פגיעה בגופם או בגוף אחרים או ברכושם, ובכך להניעם להשמיע את הסינגלים במסגרת התכנית. על פי הנחייתו של הררי, הנאשמים פעלו בצוותא לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת מטען חבלה נפיץ ברכבה של צנעני. 



 הרכב של מרגלית צנעני. צילום: משטרת ישראל
הרכב של מרגלית צנעני. צילום: משטרת ישראל



לפני כחודשיים וחצי הגיע בן דוד כשבידיו מטען חבלה, לחניון באזור בו חנה רכבה של צנעני, ששהתה באותה העת במסעדה סמוכה. בן דוד הניח את מטען החבלה ברכבה ובסמוך לאחר מכן, הפעיל אותו מרחוק באמצעות משדר אלחוטי שנשא עמו. כתוצאה מהפעלתו המתוארת, התפוצץ מטען החבלה וגרם לנזקים לרכב. 



בהמשך רכש בן דוד והפעיל במכשיר טלפון סלולארי שברשותו כרטיס סים חדש ללא בעלות ממנו שלח מסרון מאיים לאבי בן בסט, מנהל תחנת הרדיו, בו נכתב: "אבי ערב טוב, שתדע שאנחנו אוהבים אותך אבל אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים! זה יהיה סדרתי! אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים". כשתי דקות לאחר מכן, ובמסגרת התכנון והתיאום המוקדם בין הנאשמים, שיגר בן דוד מסרון לצנעני בו נכתב: "פה זה לא אירופה פה זה ישראל. זה היה פרומו, אם תגיעי לרדיו את והבן שלך מתים". באישום זה נאשמים הנאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, סחיטה באיומים ואיום בכתב לרצוח. 



על הכוונת: קובי מוסא ומאיש שמיר



על פי כתב האישום פעלו הררי ובן דוד כדי לחסל את מוסא שהועסק כשחקן כדורגל במועדון הכדורגל "הפועל ניר רמת השרון". במסגרת ניסיון זה פעל בן דוד לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת מטען חבלה רב עוצמה מתחת לרכבו של הכדורגלן מחוץ לאצטדיון הכדורגל במהלך אימון הבוקר שבו נטל חלק, על מנת להביא למותו ובתמורה לקבלת תשלום כספי.



על פי האישום הראשון והשני, בן דוד נאשם כי הרכיב, הניח והפעיל מטעני חבלה ברכבו של שמיר בדצמבר 2016 בעת שחנה בחנייתו במקום עבודתו ברמת החייל ובביתו הפרטי בשכונת צהלה. בכל אחד מהאישומים הללו נאשם בן דוד בקשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת נשק וניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ.