נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, שב היום (שישי) אל ביתו במזרח קהיר, לאחר שש שנים בהן היה מאחורי סורג ובריח. בא כוחו אמר, כי השלטונות שחררו אותו על פי החלטת בית המשפט, וכי הוא עזב את בית החולים של "הכוחות המזוינים" בשכונת מעאדי בדרום קהיר, והגיע אל ביתו בהליופולס. הנשיא המצרי הפך לאדם חופשי לראשונה מזה שש שנים, זאת לאחר נפילת שלטונו בעקבות האביב הערבי בשנת 2011. 



על פי הדיווח בתקשורת המקומית, מובארק אכל ארוחת בוקר עממית, פול ופלאפל, המכונה "טעמיה" בעגה המקומית. "אני מודה לכל מי שתמך בי במהלך תקופת המאסר", אמר מובארק, בן ה-88, במסר הראשון שלו כאזרח חופשי.



שחרורו של הנשיא המצרי לשעבר מתרחש לאחר שמוקדם יותר זיכה אותו בית משפט לערעורים מהריגת מפגינים במחאות נגד משטרו בשנת 2011, שהביאו לסיום של 30 שנות שלטונו.



תומכי מובארק, ארכיון. צילום: רויטרס
תומכי מובארק, ארכיון. צילום: רויטרס



זוכה מהרג מפגינים



לפני כשבוע וחצי התובע הכללי המצרי, נביל סאדק, החליט לשחרר את מובארק ממעצר. ההודעה באה לאחר שהתביעה במזרח קהיר, בראשות אברהים סאלח, הודיעה על החלטתה לשחרר את מובארק על סמך בקשה שהגיש ראש צוות עורכי הדין, פריד א-דיב בתחילת החודש. זאת, מאחר והוא סיים את תקופת המעצר עד תום ההליכים.



א-דיב דרש בעתירתו להפוך את תקופת המאסר של הנשיא לשעבר באשמת "הרג המפגינים", ממנה זוכה בשבוע שעבר, כך שתהיה חופפת לתקופת המאסר בת שלוש השנים בתיק "ארמונות הנשיאות", שהסתיימה במרץ 2017.



יש לציין, כי על מובארק ושני בניו עלא וגמאל נגזרו שלוש שנות מאסר לאחר שהורשעו בהשתלטות על כספי ארמונות הנשיאות, אולם הנשיא לשעבר זוכה מהרג המפגינים שהשתתפו במחאות נגדו בינואר 2011. כזכור, ב-28 בינואר נהרגו 850 מפגינים בעימותים עם כוחות המשטרה.