הלחץ על דאעש נמשך: שר הביטחון הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, הודיע היום (שישי) כי בכוונת כוחות הקואליציה נגד ארגון המדינה האסלאמית לפתוח בחזית נוספת נגד הארגון, כשהפעם העיר א-רקה, בירת הארגון בסוריה על הכוונת.  "צרפת תמיד אמרה שא-רקה היא יעד מרכזי", אמר לה דריאן לתקשורת המקומית, "היום, אפשר לומר שהעיר מכותרת והקרב לכיבושה יתחיל בימים הקרובים", השר הוסיף כי "הקרב על א-רקה יהיה קרב קשה, אבל הוא חשוב מאין כמותו".



מוקדם יותר השבוע, לקראת הקרב הצפוי, הקואליציה הנחיתה כוחות חי"ר מאחורי קווי דאעש בעיירה טאבקה, במטרה לאגף את כוחות ארגון המדינה האסלאמית.



עלייה המספר האזרחים ההרוגים במוסול



במקביל לכך, צבא עיראק ממשיך להתקדם, תוך קרבות קשים, לעבר מעוז דאעש בעיר העתיקה במערב מוסול. על פי הדיווחים מאזור הלחימה, בימים האחרונים ניכרת עלייה בכמות הקורבנות האזרחיים בקרבות, בהם גם נשים וילדים. ראש העיר, חוסיין עלי ח'אג'ם, אמר כי יותר מ-150 בני אדם נהרגו בקרבות וכתוצאה מתקיפות אוויריות מאז תחילת השבוע.



סוכנות הידיעות הכורדית רודאו אמרה כי מספר ההרוגים עומד על 200, בהם כ-130 שנהרגו בתקיפה אווירית. כתבת אל ג'זירה, סטפני דקר, שנמצאת עם הכוחות הלוחמים, סיפרה כי בשבוע האחרון כוחות צבא עיראק נקלעו לקרב התשה עם כוחות דאעש, ובמטרה לפרוץ את הקיפאון החלו להשתמש יותר בתקיפות אוויריות. דאעש מצידו משתמש במגנים אנושיים, והוסיפה כי "ההפצצות לא מבדילות בין אזרחים ללוחמים". 



חייל צבא עיראק במוסול צופה במשפחה שבורחת מהעיר. צילום: רויטרס
חייל צבא עיראק במוסול צופה במשפחה שבורחת מהעיר. צילום: רויטרס