שישה פעילי ימין יהודים נעצרו במוצאי שבת האחרונה ביישוב הנטוש חומש שבצפון השומרון, בחשד לעבירה על חוק ההתנתקות ושהייה ביישוב שפונה לפני 11 שנה, ולהפרעה לשוטר. העצורים הובלו לתחנת משטרת אריאל שם נחקרו שעות ארוכות, ובשלב מסוים הגיע לתחנה עו"ד נתי רום מארגון חוננו כדי לסייע להם.
 

האירוע התרחש כשכוחות צבא ומשטרה הגיעו לאזור היישוב הנטוש במהלך השבת בשעה שקבוצת הפעילים ששהתה במקום ערכה סעודה שלישית. חלק מחברי הקבוצה הצליחו להימלט מהמקום, והשוטרים הצליחו לתפוס רק שישה מהם, חלקם בגירים ובעלי משפחות. בדיון אתמול בבית משפט השלום בפתח תקווה דחתה השופטת מירב כפיר את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם, קיבלה את עמדת עו"ד אהרון רוזה מטעם ארגון חוננו, ושחררה את ששת העצורים לאחר שהורתה להם להתרחק למשך 30 יום מאזור חומש ולהפקיד ערבות בגובה 500 שקל.



"המעצר בשטח של חומש, ואחריו הבקשה להארכת מעצר, היו מיותרים ואינם חוקתיים", אמר עו"ד רוזה. "איש לא הציג לעצורים צו של שטח צבאי סגור, ומשהובהר להם כי עליהם להתפנות - נהגו כך באופן מהיר".



היישוב חומש פונה במסגרת תוכנית ההתנתקות באוגוסט 2005. במהלך השנים מתנהל קמפיין ציבורי, הכולל חברי כנסת ושרים, הקוראים ליישב מחדש את המקום. יצוין כי ישיבת שבי שומרון אימצה את המקום ותלמידיה לומדים בו מספר פעמים בשבוע, מתוך מחשבה שנוכחות יהודית במקום תאפשר חזרה אליו ביום מן הימים.