נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכוון להשיג הסכם שלום בין ישראל לפסלטינים, כאשר "ללא ספק חייבים להתפשר בשביל שלום מהסוג הזה", כך אמר אמש סגן נשיא ארה"ב מייק פנס,  שדיבר בוועידת איפא"ק לפני קהל של  18,000. הוא הוסיף כי הבית הלבן מחפש הסכם באזור המורכב ביותר בעולם. "עם זאת, הנשיא טראמפ לעולם לא יתפשר על ביטחונה של המדינה היהודית", הדגיש פנס. 



בנוסף, התייחס פנס לסוגיה הרגישה של העברת השגרירות לירושלים, שכיכבה לא מעט בקמפיין הבחירות של טראמפ וגם לאחריו. "אחרי עשורים של דיבורים, נשיא ארה"ב בודק ברצינות את העברת השגרירות האמריקאית לישראל".



"שוקל ברצינות להעביר לירושלים". טראמפ ונתניהו. צילום: רויטרס
"שוקל ברצינות להעביר לירושלים". טראמפ ונתניהו. צילום: רויטרס



פנס דיבר לפני קהל ידידותי, אחרי נאומה של נשיאת אייפאק, ליליאן פינקוס, בו הודתה לו ולממשלו על כך שהם "מאמצים בחמימות את ישראל בימיו הראשונים של ממשל זה".

 "אמריקה תעמוד לצד ישראל". 

סגן הנשיא דיבר באופן אישי על אמונתו הנוצרית שקירבה אותו ואת משפחתו לארץ ישראל, אותה למד להכיר מצוין, לדבריו, במשך השנים בהן כיהן כחבר קונגרס. "הנשיא טראמפ מחויב לכונן שלום בר קיימא במזרח התיכון" אמר פנס וציין כי האו"ם לא ישמש יותר כ"פורום של גידוף" כנגד המדינה היהודית.

פנס הפך לאישיות ציבורית חשובה לקהילה היהודית כשהיה הבכיר הראשון שלקח עמדה נגד הוונדליזם האנטישמי כנגד בתי הקברות היהודיים שהשתולל מאז הבחירות בארה"ב. בנאומו אמר פנס כי "הוא מעולם לא היה גאה יותר" בבוס שלו כשהוא גינה אנטישמיות מול הקונגרס.
 
"הנשיא דונלד טראמפ הוא אדם שעומד במילתו ואיש של מעשים. בפעם הראשונה זה הרבה זמן לאמריקה יש נשיא שיעמוד לצד בני בריתנו מול אויבינו". אמר פנס והוסיף: "העולם יידע זאת - אמריקה תעמוד לצד ישראל".