תעריפי המוניות בנמל התעופה בן גוריון יוזלו משמעותית. כך מעריכים היום (שני) ברשות שדות התעופה עם פרסום מכרז המוניות החדש, הכולל תחרות על מחיר נמוך לצרכן כמרכיב מרכזי בהצעה. במכרז להפעלת מערך המוניות בנתב"ג כללה רשות שדות התעופה פרמטר אחד בלבד והוא שיעור ההנחה אותו יציע המציע במכרז, מתעריף הנסיעה בנסיעה מיוחדת משדה התעופה, הן על התעריף הקבוע שנקבע על ידי משרדי התחבורה והאוצר ועל פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על הנסיעה במונית. 
 
על פי המכרז, שעות הפעילות של המוניות בנתב"ג יהיה בכל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע. רק ביום אחד לא יפעלו שירותי המוניות – בכיפור, כאשר שדה התעופה סגור להמראות ונחיתות.
ברשות שדות התעופה הבהירו שעל מנת לתת רמת שירות  גבוהה  לנוסעים  בלוחות זמנים קצרים, בנתב"ג  פועלת חברת מוניות בזיכיון המאפשרת  מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ. חברות המוניות הפועלות על פי הרשאה בנתב"ג מחויבת להעסיק קצין בטיחות, אשר אמון על ביצוע בקרה על תקינות המוניות, הדרכת הנהגים ובקרה על שעות העבודה והמנוחה של הנהגים – על פי תקנות התעבורה. המכרז החדש שמפרסת רשות שדות התעופה כולל נסיעות מנתב"ג לכל חלקי הארץ ושירותי פיקוח ואכיפה על המוניות הפועלות בשדה.

נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90
נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90

במסגרת המכרז גם משולב מתן  שירות לנוסעים  באמצעות "אפליקציה " אשר תפותח  על ידי המפעיל. בנוסף למוניות הפועלות על פי הרשאה, בנתב"ג ניתן להזמין מוניות מזדמנות מכל הארץ לנסיעה מיוחדת (ספיישל) על פי בקשת הנוסע. אך יש לבצע את ההזמנה מראש ועל המונית לקבל אישור חד פעמי בעבור הנסיעה.

בשנת 2016 פעלו בישראל כ- 20,700 מוניות
חברת המוניות הזוכה במכרז תנהל ותפעיל את מערך השירותים הכולל של הסעת נוסעים במוניות, בנסיעות מיוחדות, באמצעות מוניות רשומות אצל המפעיל, מוניות מזדמנות, ומוניות לפי הזמנה מראש, לרבות גביית מלא התשלומים מכל מונית.
במכרז החדש יהיו רשאים להשתתף תאגידים המנהלים ומפעילים אפליקציה ייעודית להזמנת נסיעה מיוחדת במוניות ואשר מפעילות לפחות 250 מוניות, 
על פי נתוני רשות שדות התעופה, כ-40% מהנוסעים המגיעים לנתב"ג נוסעים ליעדיהם במוניות. עוד עולה מהנתונים, כי מידי שנה יוצאות מנתב"ג כ-1.1 מיליון מוניות עם נוסעים.
מבדיקת הרשות עולה עוד שבשנת 2016 פעלו בישראל כ- 20,700 מוניות. שיעור הגידול השנתי במספר המוניות עומד על כ- 2% לשנה, קצב גידול הדומה לקצב גידול האוכלוסין בישראל.  אכן, היחס בין מספר התושבים למספר המוניות בישראל די קבוע ועומד על כ – 410 תושבים למונית, נתון המצביע על "מחסור" של 5,000 - 6,000 מוניות בישראל ביחס לרמת הביקוש.
 
עוד עולה כי "כ-15,000 מוניות פועלות במסגרת תחנות. כ-12,000 מוניות מאפשרות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי. בארץ פועלות כ- 250 תחנות שמחזיקות רישיון עסק ורישיון מהרשות המקומית.