ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להחליט בקרוב על חידוש ההיתר לעליית שרים וחברי כנסת להר הבית, כך דווח הערב (שני) בערוץ 2. האישור המחודש, אם נתניהו יחליט על המהלך, ייכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, אחרי חג הפסח, יום ירושלים וחודש הרמדאן, שנחשבים למועדים בעייתיים.



אחר הצהריים קיים ראש הממשלה דיון בנושא בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, ראש השב"כ, נדב ארגמן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, וכן יועצו המיוחד, עו"ד יצחק מולכו. על פי הדיווח, ההחלטה לדחות את ההיתר לאחרי החגים נבעה מהחשש של גורמי הביטחון מהתלקחות האזור במהלכם. ההחלטה הסופית תתקבל ע"י ראש הממשלה בהתאם למצב הביטחוני ותחת הגבלות של המשטרה.



ח"כ גליק: "מצער לחשוב שרק האיום בפנייתי לבג"ץ הביא להחלטה שפורסמה הערב"


ח"כ יהודה גליק (ליכוד), אחד התומכים הגדולים בעלייה להר הבית, אמר בתגובה לפרסום, כי "בעשרת החודשים האחרונים פעלתי בכל דרך לבטל את ההחלטה על איסור עליית חכים להר הבית: ישבתי על כך עם היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת וגורמים נוספים בסביבת רה"מ. משטרת ישראל והשר לביטחון הפנים הסירו מזמן את התנגדותם לעליית ח"כים להר הבית".



"ביוזמתי כונסה ועדת האתיקה של הכנסת שהחליטה, לאחר ששמעה את מפקד מחוז ירושלים במשטרה, להסיר את האיסור על ח"כים לעלות להר הבית. מצער לחשוב שרק האיום בפנייתי לבג"ץ הביא להחלטה שפורסמה הערב", אמר.





לדבריו, "כפי שלא היה מוצדק בחודשים האחרונים לאסור על עליית ח"כים להר הבית בניגוד לכל חוק יסוד וחסינות חברי הכנסת, כך איני מבין מדוע נדרשים עוד שלושה חודשים מיותרים עד לפתיחת ההר לחברי הכנסת ולמנוע ממני ומחברי לקיים את מצוות העלייה לרגל להר הבית, על כן בכוונתי השבוע להגיש את הבג"ץ כפי שתוכנן על מנת לא לאפשר דחייה נוספת. אני קורא לכל העולים להר הבית לעלות בתhאום עם המשרה ולכבד את הכללים והמקום".


חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר ועדת ירושלים ברשימה המשותפת, אמר בתגובה, כי "ההחלטה אם ניכנס או לא לא היתה ולא תהיה בידיו של נתניהו. מסגד אל אקצא הוא מסגד תפילה למוסלמים בלבד ומי שמסית ומתסיס הם חבורה של פוליטיקאים ימניים שנכנסים לשטחי המסגד והרחבה".