לא עוצר: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתם הערב (רביעי) על צו נשיאותי מרחיק לכת שמטרתו היא לבטל את את מרכז כובד החקיקה הסביבתית של מורשת אובמה ומאמציו של זה לעסוק בנושא השינויים האקלימיים. למעשה, טראמפ רוצה "למחוק" את "תכנית המים הנקיים" של אובמה שניסתה לקבוע סטנדרטים לאומיים שמיועדים להאט את השינוי האקלימי שנוצר כתוצאה מפעולות של בני אדם, תוך הגבלה של זיהום מפחמן שמגיע מתחנות כוח. השינויים הללו עלולים לסכן את תפקידה הנוכחי של המדינה במאבק הגלובלי בסוגיית השינויים האקלימיים.



לטענת טראמפ מטרת ההגבלות שהטיל אובמה על התעשיות השונות הייתה לקדם מדיניות שפגעה בעובדים בתעשיות הפחם והנפט. לדבריו, "החתימה על הצו היא צעד היסטורי שמיועד להסיר את ההגבלות על האנרגיה האמריקנית ולבטל את התקנות שגרמו לאובדן מקומות עבודה".



ברק אובמה (מימין) ודונלד טראמפ (משמאל). הנשיא החדש מוחק את מורשתו של קודמו. צילום: Getti Images



במחווה סמלית הוא חתם על המסמכים הללו במשרדי הסוכנות לשמירת הסביבה. כשחתם על המסמך, פנה לקבוצת כורי פחם שעמדו לצידו ושאל אותם: "אתם מבינים מה זה אומר? אתם חוזרים לעבודה", והוסיף כי השינויים מסמלים "מהפכת אנרגיה חדשה שחוגגת ייצור אמריקני על אדמה אמריקנית". לדבריו, מטרת הצו היא "להחזיר את העבודות שלנו, החלומות שלנו, ולהפוך את ארה"ב לעשירה שוב".